W przeprowadzonym przez Federację Konsumentów porównaniu usług finansowych Karta Silver Santander Consumer Banku zajęła pierwsze miejsce. W kryteriach cząstkowych Federacja wyróżniła kartę w kategorii niskie odsetki.
Federacja Konsumentów jest partnerem w projekcie Finformation (skrót od Financial Information). „Celem projektu jest dostarczenie konsumentom informacji o najlepszych produktach finansowych i rozwiązaniach korzystnych dla klienta stosowanych przez banki.” – czytamy w informacji prasowej Federacji Konsumentów. W ramach projektu prowadzonego przez organizację konsumencką niezależną od sektora bankowego, finansowanego w 75% przez Komisję Europejską, Federacja chce „prezentować najlepsze oferty oraz najkorzystniejsze rozwiązania tak, by promować wzory do naśladowania i postawy konsumenckie”.
„Karta kredytowa jest dla naszego banku strategicznym produktem. Jej pierwsze miejsce w porównaniu Federacji Konsumentów to dla nas ważne wyróżnienie i doping do realizacji naszych planów. Trwają prace nad dalszym rozwojem oferty i dedykowaniu jej strategicznym dla nas segmentom. Chcemy, aby był to produkt „skrojony na miarę”, czyli dopasowany do potrzeb konkretnych odbiorców” – komentuje wyróżnienie Piotr Żabski, prezes zarządu Santander Consumer Banku.
„Zależy nam, by nasza karta odpowiadała podstawowym potrzebom użytkowników kart kredytowych. Karta Silver to dobra karta kredytowa, która zapewnia wszystko czego potrzebuje jej użytkownik: bezpieczeństwo użytkowania, dobrą cenę, dopasowany limit, ubezpieczenia, kontrolę wydatków i bonus dla aktywnych. Nie wprowadzamy skomplikowanych niezrozumiałych funkcjonalności, z których w większości przypadków klienci nie korzystają, a za które muszą płacić. Postawiliśmy na stworzenie dobrej karty kredytowej, która służy po prostu do płacenia.” – podkreśla Adam Budziłek, dyrektor Departamentu Rozwoju Kart Kredytowych w Santander Consumer Banku.
Metodologia
W ramach projektu Finformation testy usług finansowych są prowadzane w 7 państwach Unii Europejskiej według wspólnych reguł i w oparciu o wieloletnie doświadczenia ósmego partnera – Stiftung Warentest z Niemiec. Do porównania w Polsce Federacja Konsumentów pilotażowo wybrała 3 produkty: karty kredytowe, konta ubezpieczeniowe i kredyty hipoteczne. „Do udziału w badaniu zaprosiliśmy 35 banków, które otrzymały od [Federacji] formularze z zestawem powyżej 100 pytań odnoszących się do określonego w badaniu rodzaju produktu. Dla każdego produktu określone zostały precyzyjne kryteria oceny, według których oceniane są poszczególne kategorie oraz układany jest ranking produktów. Uzyskane od banków odpowiedzi są następnie weryfikowane […] przez zespół prawników i ekspertów finansowych. Wątpliwości, które mogą powstać, są sprawdzane, m.in. przy użyciu metody „tajemniczy klient”. Zaznaczamy jednak, że porównywanie produktów finansowych opiera się na parametrach liczbowych lub możliwych do przeszacowania.” – wyjaśnia Federacja Konsumentów w informacji prasowej.
Karty kredytowe oceniane były według wielu kryteriów, które następnie, według średniej ważonej, ułożyły zgłoszone produkty w ranking.
Źródło: Santander Consumer Bank