Karty płatnicze MasterCard® PayPass™ na trzech festiwalach

W tym roku po raz pierwszy podczas trzech festiwali Selektor Festival, Heineken Opener Festival oraz Coke Live Music Festival,  organizowanych przez Agencję Alter Art, a wspieranych przez agenta rozliczeniowego eService, Bank Zachodni WBK oraz organizację MasterCard fani muzyki uczestniczący w imprezach za wszelkie zakupy robione podczas trwania festiwali będą mogli płacić kartami MasterCard® PayPass™.

To jedne z pierwszych i największych w Europie dużych imprez masowych, podczas których dla skrócenia zwyczajowo długich kolejek wykorzystuje się technologię płatniczą PayPass

Tegoroczny Selektor Festival, który w dniach 5 – 6 czerwca 2009 roku odbędzie się na krakowskich Błoniach będzie pierwszym w Polsce wydarzeniem, podczas którego jedynym środkiem płatniczym będą karty zbliżeniowe Maestro PayPass. Koniec z gotówką. W trakcie lipcowego Heineken Open’er Festival i sierpniowego Coke Live Festival będą one alternatywą dla funkcjonujących na festiwalach organizowanych przez Alter Art bonów towarowych.

Uczestnicy festiwali, którzy nie maja jeszcze kart MasterCard PayPass lub Maestro PayPass będą mogli płacić kartami typu pre-paid MasterCard PayPass wydanymi przez Bank Zachodni WBK. Przy wejściu na teren miasteczek festiwalowych znajdą się również specjalne strefy,  w których goście w każdej chwili będą mogli wymienić – bezużyteczną w tym miejscu – gotówkę na karty Maestro PayPass. W czasie trwania imprezy wszystkie punkty handlowe, działające na terenie festiwalu, zostaną wyposażone przez firmę eService w czytniki kart zbliżeniowych PayPass.

„Płatności kartami zbliżeniowymi Maestro PayPass testowaliśmy już przy okazji ubiegłorocznych imprez Heineken Open’er Festival oraz Coke Live Music Festival i zdały one swój egzamin chciałoby się powiedzieć śpiewająco. ALTER kART to nowoczesna, wygodna i bezpieczna alternatywa dla festiwalowych bonów towarowych, które dotąd były jedynym środkiem płatniczym na organizowanych przez nas festiwalach” – mówi Mikołaj Ziółkowski z Agencji Alter Art, organizatora festiwalu.

We wszystkich punktach handlowych podczas trzech festiwali, uczestnicy będą mogli zapłacić za kupowane produkty, zbliżając swoją kartę Maestro PayPass do czytnika. Innowacyjna technologia wdrażana przez MasterCard na całym świecie pozwala na szybkie, łatwe i bezpieczne dokonywanie drobnych płatności na kwotę do 50 złotych, bez potrzeby wyszukiwania drobnych w portfelu, wstukiwania kodu PIN, czy podpisywania potwierdzenia transakcji. Dla zwiększenia bezpieczeństwa płatności o większej wartości wymagany może być kod PIN lub podpis na potwierdzeniu transakcji.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że w Polsce technologia MasterCard PayPass towarzyszy największym imprezom masowych. Oczywiście imprezy masowe to nie jedyny moment, w którym karty te działają. Czytniki PayPass są już zainstalowane i z powodzeniem działają przede wszystkim w restauracjach McDonald’s.” – mówi Krzysztof Drzyzga, business development manager Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce.

Obecnie kartami zbliżeniowymi w technologii PayPass można płacić w całej Polsce m.in. w restauracjach McDonald’s, salonach EMPIK, sklepach Żabka, centrach rozrywki Multikino, a także w sieci coffeeheaven.
Źródło: MasterCard