Emitentom tego rodzaju kart przypadnie z tego tytułu około 8 miliardów dolarów. Ich zyski wynikają z tego, że klienci niewykorzystują otrzymanych kart w okresie ich ważności lub gubią je. Okazuje się więc, że Amerykanie tracą dużo więcej w wyniku niewykorzystywania kart upominkowych, niż w wyniku kradzieży danych z debetowych i kredytowych kart płatniczych (roczne straty z tego tytułu wynoszą w USA 3,5 miliardów dolarów). Rynek kart upominkowych w USA jest obecnie zdominowany przez sprzedawców detalicznych, którzy w 2006 roku wyemitują karty upominkowych o wartości 29 miliardów dolarów, będzie to największy wzrost od początku istnienia na rynku tego rodzaju kart. Restauracje w USA wyemitują karty o wartości 18 miliardów dolarów, pozostałe firmy usługowe, w tym stacje paliwowe i gazowe wyemitują karty na kwotę 12 miliardów dolarów – szacuje firma TowerGroup. Zaleta kart upominkowych wynika z ich uniwersalnego charakteru – mogą być użyte w dowolnym miejscu, gdzie akceptowane są karty bankowe.