Kaufland obiecuje nowy poziom personalizacji w swoim programie lojalnościowym

Większość konsumentów oczekuje od marek spersonalizowanych treści wynikających m.in. z historii wcześniejszych zakupów i wybiera chętniej te firmy, które pokazują, że inwestują w relacje, a nie tylko w transakcje. Na ten trend odpowiada Kaufland, który wprowadził rozwiązania personalizujące oferty w programie lojalnościowym Kaufland Card, do którego przystąpiło już ponad 4 mln konsumentów.

Personalizacja oferty jest niezwykle istotnym procesem, który pozwala lepiej zrozumieć zachowania zakupowe klientów i wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę McKinsey1, 71 procent konsumentów oczekuje od firm personalizacji, a ponad trzy czwarte (76 procent) podkreśla, że otrzymywanie spersonalizowanej komunikacji to kluczowym czynnik wyboru danej marki, a zdaniem aż 78 procent takie treści zwiększają prawdopodobieństwo ponownego zakupu. Oznacza to, że konieczność coraz lepszego dopasowywania ofert również w systemach aplikacjach lojalnościowych pozostaje niesłabnącym trendem, a wręcz koniecznością. Na oczekiwania klientów związane z dostosowaniem ofert promocyjnych — proponowaniem odpowiednich kuponów i rabatów, z których klienci realnie skorzystają – odpowiada sieć Kaufland.

– Nasz program lojalnościowy Kaufland Card, który uruchomiliśmy w marcu 2023 roku odnotował ogromny sukces, przyciągając aż 3,6 miliona użytkowników w ciągu pierwszego roku działalności. Do dziś do programu lojalnościowego przystąpiło ponad 4 mln osób. Kaufland Card stał się nieodzownym elementem codziennych zakupów naszych klientów dzięki temu, że oferujemy w nim atrakcyjne promocje i okazje do oszczędności. Użytkownicy programu już teraz mogą cieszyć się dostępem do specjalnych ofert, kuponów dopasowanych do ich osobistych preferencji zakupowych. Stale jednak pracujemy nad ciągłym doskonaleniem programu lojalnościowego Kaufland Card, tak by przekazywać klientom jak najlepiej dobrane do ich potrzeb oferty, zapewniać im coraz lepsze korzyści i efektywne wykorzystanie zniżek i kuponów podczas codziennych zakupów – mówi Paulina Katana, dyrektorka Pionu Digital, Planowania i Zakupu Mediów oraz CRM.

Przykładem dobrze spersonalizowanych ofert są kupony produktowe dostosowane do realnych potrzeb konsumentów. Otrzymują je klienci należący do programu lojalnościowego Kaufland Card, którzy w przeszłości kupowali produkty podobne do artykułów objętych aktualnie promocją. Dzięki takiemu rozwiązaniu w sekcji z kuponami w aplikacji Kaufland otrzymują oni oferty dopasowane do swoich preferencji zakupowych.
Kaufland zapowiada kontynuowanie prac nad rozwojem i doskonaleniem swojego programu lojalnościowego oraz aplikacji. W przyszłości sieć planuje poszerzyć dostępne promocje, zapewniając większe zróżnicowanie i jeszcze bardziej interesujące oferty dla wszystkich użytkowników, dostarczające wyjątkowych doświadczeń zakupowych.

Źródło: Kaufland