Kolejnym gwiazdorem światowego formatu, który zagra w reklamach BZ WBK, będzie amerykański aktor, producent i reżyser filmowy Kevin Spacey – dowiedział się PRNews.pl. W przyszłym tygodniu bank rusza z największą w swojej historii zintegrowaną kampanią marketingową.
Obecność kolejnego już celebryty w spotach BZ WBK nie powinna nikogo dziwić. Bank od kilku lat konsekwentnie wykorzystuje wizerunek gwiazd światowego kina. W jego spotach wystąpili już John Cleese z grupy Monty Python, Danny DeVito, Gérard Depardieu, Antonio Banderas, a ostatnio sam Chuck Norris. W reklamach pojawiły się także postacie związane z piłką nożną: Leo Beenhakker, były selekcjoner reprezentacji Polski w piłce nożnej, oraz legendarny brazylijski piłkarz Pele.
Nowym „nabytkiem” w reklamowej kolekcji BZ WBK będzie amerykański aktor, producent i reżyser filmowy Kevin Spacey. BZ WBK ponownie sięgnął po gwiazdę grubego kalibru. W zestawieniu portalu Film4.com Spacey plasuje się na trzecim miejscu spośród setki najlepszych aktorów. W przyszłym tygodniu bank rusza z największą w swojej historii zintegrowaną kampanią marketingową, która zainicjuje proces wzmocnienia brandu BZ WBK jako trzeciej największej instytucji finansowej w Polsce.
Jesienne uderzenie BZ WBK
Kevin Spacey ma na swoim koncie dwa Oskary. W 2000 roku został nagrodzony za pierwszoplanową rolę w filmie „American Beauty”, cztery lata wcześniej zdobył statuetkę za rolę drugoplanową w filmie „Podejrzani”. Wystąpił w kilkudziesięciu filmach i serialach telewizyjnych. Obok roli oscarowych wiele osób kojarzyć go może chociażby z filmu K-PAX czy serialu House of Cards. Choć Spacey także kojarzy się z komediami, to jednak jego jest to humor innego sortu niż chociażby jego poprzednika – Chucka Norrisa.
– Wybierając Kevina Spacey, zależało nam przede wszystkim na podkreśleniu takich elementów pozycjonowania jak skuteczność i nowoczesność – powiedział nam Artur Sikora, dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu. – Kevin Spacey idealnie pomaga sportretować docelowego klienta: wymagającego, ceniącego jakość i relację. Z drugiej strony aktor dobrze komunikuje się z młodszą grupą docelową: docenia niekonwencjonalne rozwiązania, zachęca do oryginalnych pomysłów wykorzystujących nowe technologie czy kanały komunikacji – dodał.
Nie wiadomo, ile bank zapłaci za udział Kevina Spacey w reklamach. Podczas debiutu Norrisa w spotach media podawały sumy rzędu 500-700 tys. euro. Zapewne i w tym przypadku nie będzie taniej.
Jesienna kampania reklamowa jest nieprzypadkowa. BZ WBK sfinalizował już fuzję z Kredyt Bankiem, a wrzesień miał być miesiącem ostatnich porządków w ofercie i rebrandingu placówek. Pierwszym produktem promowanym w jesiennej kampanii będzie Konto Godne Polecenia. Jeszcze w tym tygodniu w witrynach oddziałów banku pojawi się reklama z Kevinem Spacey’em zachęcającym do skorzystania z oferty.
Kampania zakłada wykorzystanie m.in. TV, prasy, internetu, siatek wielkoformatowych na budynkach, ekranów bankomatów, monitorów LCD w placówkach banku oraz mediów społecznościowych. Ogólnopolska promocja w prasie oraz internecie, głównie na portalach informacyjnych i społecznościowych, rozpocznie się 23 września, tydzień później, 1 października nastąpi premierowa emisja spotów reklamowych w TV. Do końca roku Bank Zachodni WBK planuje jeszcze kilka odsłon reklamowych przedstawiających ofertę banku z udziałem nowej gwiazdy.
Nowa gwiazda, nowe konto?
Na marginesie warto dodać, że dwa dni temu wystartowała kolejna odsłona promocji „Nawet 700 zł czeka na Ciebie”. Szczegółowo pisaliśmy o niej kilka miesięcy temu. W skrócie: bank płaci klientowi premię w ratach po 50 zł, jeśli ten będzie aktywnie korzystał z konta. Ciekawostką w tym przypadku jest zapis w regulaminie, że promocja dotyczy nie tylko Konta Godnego Polecenia, ale również Konta 1|2|3. Na stronie banku nie znalazłem jeszcze informacji o tym produkcie, ale konto o takiej nazwie ma na przykład brytyjski oddział Santandera. Tam jest to konto „moneybackowe”. Bank oddaje od 1 do 3 proc. klientom opłacającym rachunki (woda, prąd, gaz, komórki etc.). Jest to flagowy rachunek brytyjskiego oddziału Santandera. Czy podobny produkt trafi do polskiego oddziału, czyli BZ WBK?
Napisz do autora: wboczon@prnews.pl