Kierowcy są jak zaklęci. Nowa kampania reklamowa Link4

Link4, lider ubezpieczeń direct w Polsce, wystartował 1 marca z nową kampanią reklamową. Pokazuje ona „zaklętych” kierowców, którzy co roku odnawiają polisy u tych samych ubezpieczycieli, podczas gdy na zmianie firmy mogliby zyskać, m.in. płacąc mniej za polisę komunikacyjną.

Badania przeprowadzone przez IPSOS* pokazują, że w ciągu ostatniego roku, aż trzy czwarte kierowców „z rozpędu” przedłużyło OC lub AC swojego auta u dotychczasowego ubezpieczyciela, a tylko 14 procent osób zdecydowało się zmienić firmę ubezpieczeniową. Większość z tych osób przyznała, że czas poświęcony na poszukiwania korzystniejszej oferty nie poszedł na marne. 79 procent oceniło, że można w ten sposób znaleźć ofertę tańszą, 31 procent – że można znaleźć ofertę w podobnej cenie, lecz z szerszym zakresem ubezpieczenia, a 15 procent – że można się w ten sposób upewnić, że polisa posiadana w danej chwili jest najkorzystniejsza.

W nowej kampanii Link4 apeluje więc do sprawdzania cen i warunków polis komunikacyjnych, ponieważ zmieniają się one na rynku nieustannie, a samo porównywanie jest teraz bardzo łatwe, wystarczy dostęp do telefonu lub Internetu.

– W najnowszej kampanii reklamowej staramy się przeciwstawić powszechnej bierności wśród klientów firm ubezpieczeniowych i zachęcamy do zmiany ubezpieczyciela, ponieważ to się opłaca. Spot reklamowy pokazuje, że kierowcy są jak zaklęci i ciągle odnawiają polisy u tych samych ubezpieczycieli. Natomiast osoby, które np. przeszły do Link4 zaoszczędziły średnio 345 złotych. – mówi Marcin Niewiadomski, dyrektor Marketingu i członek Zarządu Link4.

Kampanię przygotowała agencja Brasil. Spot Link4 został wyprodukowany przez Prime Time a reżyserem jest Mikael Lypinski. Planowaniem i zakupem mediów zajął się Starcom. Spoty (30 i 15 sekund) można oglądać w największych stacjach telewizyjnych (TVP, Polsat, TVN). Kampania wspierana jest przez akcje promocyjne na stronach popularnych portali internetowych, w sieciach afiliacyjnych oraz poprzez kampanię linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google.

*Badanie zrealizowane zostało metodą face-to-face, w połowie października 2011 roku, przez instytut badawczy IPSOS, na reprezentatywnej próbie 1010 mieszkańców Polski w wieku powyżej 15 lat.

Źródło: Link4