Klarna debiutuje w Polsce. Jej pierwszym partnerem jest H&M

Klarna oficjalnie uruchomiła dziś w Polsce popularną na świecie opcję „Zapłać za 30 dni”. Dzieje się to we współpracy z H&M i obejmuje również dedykowaną, polskojęzyczną aplikację Klarny.

fot. Grigoriy Pil / Shutterstock

Dzięki opcji „Zapłać za 30 dni” konsumenci mogą robić zakupy w sposób zapewniający im większą elastyczność, wygodę i wybór, bez odsetek i opłat. Dodatkowo, aplikacja Klarny umożliwia przeglądanie polecanych sklepów i zarządzanie płatnościami Klarny u zintegrowanych sprzedawców. Kupujący mogą czerpać inspirację z wyselekcjonowanych list zakupów, tworzyć i udostępniać spersonalizowane foldery (kolekcje), a także aktywować powiadomienia o obniżkach cen. Wkrótce w aplikacji dostępnych będzie wiele innych funkcji.

– Zaczynamy z naszym długoterminowym partnerem H&M, ale naszym zobowiązaniem jest być partnerem do wzrostu dla wszystkich polskich sprzedawców, dużych i małych, i wspólnie pracować nad budowaniem lojalnej i usatysfakcjonowanej społeczności klientów wokół ich marek – mówi Sebastian Siemiątkowski, CEO i współzałożyciel Klarny.

Klarna startuje w Polsce w momencie bardzo dynamicznego rozwoju e-commerce nad Wisłą. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Klarny w Polsce, 96% polski internautów dokonało zakupów online w 2021 r. (i to we wszystkich grupach wiekowych, od 18-24 do 55-65 lat). Przy czym 33% Polaków robi zakupy online co tydzień a 59% twierdzi, że robiłoby zakupy w Internecie tylko wtedy, gdyby musiało wybierać.

Do tego, według badań Klarny, nad Wisłą istnieje ogromne zapotrzebowanie na możliwość zapłaty później, już po odebraniu przesyłek. 29% badanych twierdzi, że użyłoby opcji „Zapłać później” przy ostatnim zakupie, jeśli byłaby ona dostępna. Podczas gdy 3 na 4 Polaków wie o tej opcji lecz tylko 1 na 4 próbował. Do tego 7 na 10 badanych bardziej ufa sprzedawcy detalicznemu, jeśli zaoferuje on rozwiązanie typu „zapłać później”, a 62% badanych uważa, że częściej wracałoby do takiego sklepu jako klient.

Klarna zapowiada dalszy rozwój swojej obecności w Polsce, z lokalnym zespołem i biurem w Warszawie. Klarna ma już swoje europejskie biura w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Holandii, Belgii, Hiszpanii oraz we Włoszech.

Źródło: Klarna