Klienci Avivy mogą korzystać z mojeID

Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie udostępniło swoim klientom usługę mojeID dostarczaną przez KIR. Wdrożone rozwiązanie pozwala na zawarcie poprzez portal MojaAviva umów ubezpieczeniowych w trybie online, z wykorzystaniem zdalnego potwierdzenia tożsamości poprzez mojeID.

fot. Shutterstock

mojeID to narzędzie, za pomocą którego użytkownik może bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość w ramach procesów realizowanych w trybie online, przez dostawców usług komercyjnych jak i w administracji publicznej. Dane klienta są sprawdzane przez tzw. dostawcę tożsamości, czyli zaufany podmiot, który wcześniej zweryfikował dane klienta. Rolę tę pełnią banki, dzięki czemu usługa spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony danych wrażliwych. Usługa opracowana i  zarządzana przez KIR, spełnia wymagania określone w unijnym rozporządzeniu eIDAS oraz w  ustawie o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej.

KIR dostarcza cyfrowe rozwiązania dla podmiotów komercyjnych, bankowości i administracji publicznej. Uruchomiona w 2019 roku usługa mojeID jest już wykorzystywana w takich sektorach gospodarki jak ochrona zdrowia, energetyka, telekomunikacja czy usługi finansowe. Korzystając z tego rozwiązania, można załatwić wiele spraw, które dotychczas wymagały osobistego potwierdzania danych w punkcie obsługi, urzędzie czy poprzez kuriera. Obecnie mojeID jest dostępne dla blisko 13 mln klientów bankowości elektronicznej banków występujących w usłudze jako dostawcy tożsamości: PKO Banku Polskiego S.A (oraz Inteligo), ING Banku Śląskiego S.A., Banku Pekao SA, mBanku S.A, Getin Noble Bank S.A. oraz banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z Bankiem BPS S.A. oraz SGB-Bankiem S.A. Prowadzone są prace nad uruchomieniem usługi przez kolejnych dostawców usług oraz dostawców tożsamości.

Źródło: KIR