Klienci Banku Millennium będą mogli korzystać z aplikacji na smartwatcha już w marcu

Bank Millennium nie odpuszcza konkurencji na tle innowacji w bankowości i w ciągu kilku tygodni chce udostępnić swoim klientom aplikację na inteligentne zegarki.


– Tak, widzimy potencjał dla bankowości na tym rynku. Już w zeszłym roku prezentowaliśmy specjalne aplikacje na Google Glass oraz smartwatch. W marcu planujemy uruchomienie aplikacji na smartwatcha dla naszych klientów. Za jej pomocą klienci będą mogli m.in. błyskawicznie sprawdzić saldo rachunku i otrzymywać powiadomienia o wykonanych transakcjach – mówi w rozmowie z nami Ricardo Campos, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej Banku Millennium.

Samą aplikację testował już we wrześniu ubiegłego roku Wojciech Boczoń. Wtedy bank umożliwiał z poziomu smartwatcha jedynie sprawdzenie stanu konta, historii operacji oraz powiadamianie w czasie rzeczywistym o transakcjach na rachunku. Millennium jednak zapowiadał rozszerzenie funkcjonalności oprogramowania bankowego na tych urządzeniach.



Podczas gdy Bank Millennium ma przygotowaną aplikację na zegarek i testuję aplikację na Google Glass, reszta banków przygląda się temu rynkowi raczej sceptycznie. Tym bardziej, że Google rezygnuje z dotychczasowego modelu Google Glass i chce skupić się nad stworzeniem nowej wersji. mBank twierdzi, że jest jeszcze za wcześnie na implementowanie takich rozwiązań w usługach bankowych. Powodu do ekscytacji nie widzi także Michał Macierzyński z PKO BP – W tym momencie w obszarze inteligentnych gadżetów nie widzę absolutnie żadnego potencjału. Mogę z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że nie dotyczy to tylko 2015 roku – komentuje.

Niewątpliwie może się to sprawdzić, szczególnie, że na polskim rynku ceny smartwatchy są póki co zaporowe. Topowe modele mogą kosztować nawet tyle co znacznie funkcjonalniejszy smartfon z górnej półki (np. Samsung Galaxy Gear S kosztuje ok. 1300 zł). Ostatnio jednak pojawiają się tańsze odpowiedniki od rodzimych producentów. Firma Kruger & Matz wprowadziła niedawno do sprzedaży tani smartwatch za 349 zł. Może to wpłynąć nie tylko na rozpowszechnienie się inteligentnych zegarków na nadgarstkach Polaków, ale także na większy dostęp do mobilnych rozwiązań bankowych.