Klienci cenią internetowe platformy leasingowe. Wyniki badania

84 proc. badanych ocenia, że internetowe platformy leasingowe to atrakcyjne rozwiązanie. Wśród największych zalet wymieniają oni możliwość lepszego dostosowania oferty do swoich potrzeb i wygodę – wynika z internetowego badania przeprowadzonego przez firmę badawczą Maison&Partners na zlecenie firmy mobiEX.

fot. Shutterstock

Internetowe platformy leasingowe umożliwiają klientom poznanie kosztu leasingu i wysokości miesięcznej raty w zależności od wybranego samochodu i określonych parametrów, takich jak udział wkładu własnego czy długość umowy leasingowej. Dzięki temu mogą oni porównać koszty leasingu dla konkretnych modeli samochodów, którymi są zainteresowani.

– Przenoszenie do internetu coraz większej liczby usług obserwujemy praktycznie w każdym sektorze gospodarki, także w branży motoryzacyjnej i leasingowej. Klienci coraz częściej wolą samodzielnie, w odpowiednim dla nich miejscu i czasie, dokonywać wyboru auta, z którego planują korzystać. Podobnie jest z finansowaniem. Oswoiliśmy się już z kupowaniem przez internet rzeczy o mniejszej wartości, a teraz coraz częściej doceniamy możliwości, jakie daje nam analiza ofert online przy podejmowaniu decyzji związanych z poważniejszymi zobowiązaniami finansowymi – mówi Tomasz Ślepowroński, prezes mobiEX. – Ten trend będzie postępować. Nasze badania potwierdzają, że najbardziej otwartą grupą na takie rozwiązania są młodsi konsumenci, którzy są oswojeni z zakupami przez internet – dodaje.

93 proc. uczestników badania w wieku 18-24 lata oceniło korzystanie z platformy leasingowej jako atrakcyjne. Nikt w tym gronie nie wskazał, że takie rozwiązanie ocenia jako zdecydowanie nieatrakcyjne. Najniższy odsetek atrakcyjność, choć nadal bardzo wysoki, bo wynoszący 80 proc., dotyczy osób w wieku 45-54 lata.

Co ciekawe, możliwość skorzystania z platformy leasingowej pozytywniej oceniły kobiety, 88 proc. z nich uznało takie rozwiązanie za atrakcyjne, podczas gdy u mężczyzn odsetek ten wynosił 81 proc. Ocena atrakcyjności rozwiązania wzrasta wraz w wysokością dochodów. 91 proc. osób deklarujących dochody na poziomie 8-10 tys. miesięcznie i 95 proc. osób o dochodach powyżej 10 tys. ocenia, że platformy wspierające samodzielny wybór leasingowanego auta i określenie parametrów jego finansowania są atrakcyjne.

Mimo bardzo wysokiej oceny atrakcyjności tego rozwiązania, odsetek badanych, którzy deklarują, że skorzystaliby z niego jest znacznie mniejszy i wynosi 41 proc.

– Ten wynik pokazuje nam, że fakt, iż coś oceniamy jako atrakcyjne nie oznacza, że na pewno będziemy chcieli z tego skorzystać. Ale poziom powyżej 40 proc. wskazań, potwierdza, że firmom opłaca się inwestować w takie rozwiązania. Warto bowiem pamiętać, że dzięki przenoszeniu określonych procesów sprzedażowych do sieci, firmy są w stanie wygenerować znaczące oszczędności, których w dzisiejszej sytuacji poszukuje każdy – mówi Tomasz Ślepowroński.

Z platformy leasingowej najchętniej skorzystaliby mieszkańcy miast powyżej 500 tys., osoby z wyższym wykształceniem i te o dochodach powyżej 10 tys. zł.

Wśród zalet platform leasingowych respondenci wskazali w pierwszej kolejności możliwość wyboru najlepszej propozycji dla siebie (37 proc. badanych) oraz wygodę, jaką daje im możliwość sprawdzenia oferty w dogodnym dla siebie momencie (35 proc.). Co ciekawe aż 20 proc. badanych jako główny benefit wskazało brak konieczności interakcji z dealerem i to, że nikt ich nie namawia do skorzystania z określonej usługi.

Źródło: MobiEX