Klienci chcą dostawać sms-y. BGŻOptima rezygnuje z digipassów

BGŻOptima rezygnuje z autoryzacji transakcji za pomocą digipassów. Od 21 października jedyną formą zatwierdzania operacji będą SMS-y. Jeśli korzystacie jeszcze z digipassów, warto wcześniej zmienić sposób autoryzacji transakcji.

Digipass to forma tokena, który generuje hasła umożliwiające dostęp do bankowości internetowej BGŻOptima oraz kody służące do autoryzacji transakcji internetowych. To jedno z najskuteczniejszych zabezpieczeń w bankowości elektronicznej, ale niestety mało praktyczne. Żeby dostać się na swoje konto musimy za każdym razem mieć przy sobie to małe urządzenie. Z tego względu tokeny sprzętowe nie cieszą się zbyt dużą popularnością wśród klientów. Pewną alternatywą dla tych urządzeń są tokeny w formie aplikacji instalowanej na telefonie komórkowym. Większość banków oferuje jednak klientom kody jednorazowe w formie SMS.

– Od momentu, kiedy udostępniliśmy klientom możliwość autoryzacji również poprzez sms, tj. od września 2012 roku, nowi klienci zdecydowanie chętniej wybierają tę formę. Od początku tego roku do 20 sierpnia skorzystało z niej prawie 99 proc. klientów – mówi Piotr Marciniak, dyrektor Zarządzający Pionem Bankowości Internetowej w BGŻOptima. – Wyraźnie widać, że preferują sms, który jest dla nich bardziej praktyczny, ponieważ zapewnia dostęp do rachunku bez konieczności noszenia ze sobą dodatkowego urządzenia. Wprowadzana zmiana jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników serwisu BGŻOptimy. Dodatkowo, jest elementem procesu  ujednolicania standardów autoryzacji transakcji w Grupie BNP Paribas, której częścią jest teraz BGŻOptima. Warto tu podkreślić, że autoryzacja operacji jednorazowym hasłem sms jest standardem rynkowym używanym przez większość banków w Polsce, który zapewnia klientom bezpieczeństwo dokonywanych przez nich transakcji – dodaje.

20 października 2015 r. będzie ostatnim dniem, kiedy będzie możliwe logowanie oraz autoryzacja operacji w systemie transakcyjnym BGŻOptima za pomocą digipassa. Później jedyną formą autoryzacji operacji będą kody SMS wysyłane na numer telefonu zdefiniowany w systemie. Aby zapewnić sobie płynny dostęp do rachunku po tej dacie, warto wcześniej dokonać zmiany sposobu autoryzacji na hasła jednorazowe.

w.boczon@bankier.pl