Klienci chcą nowych metod uwierzytelniania przy transakcjach zawieranych przez Internet

W ankiecie wzięło udział ponad 1700 konsumentów pochodzących z 8 państw. Okazało się, że większość posiadaczy rachunków bankowych (82%) uważa, że banki powinny monitorować transakcje zawierane online lub przez telefon pod względem bezpieczeństwa środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku bankowym, podobnie jak monitorowane są transakcje zawierane przy pomocy kart kredytowych.

Co więcej, 91% respondentów wyraziło poparcie w stosunku do inicjatywy wprowadzenia nowych metod uwierzytelniania klienta przy transakcjach zawieranych przez Internet, ponad standardowe zabezpieczenia w postaci loginu i hasła. Ponad dwie trzecie respondentów (69%) uważa, że banki powinny zastąpić tą tradycyjną procedurę skuteczniejszym systemem.

Ponad połowa (58%) chciałaby, aby banki ulepszyły system uwierzytelniania klientów zawierających transakcje zlecane przez telefon. Wraz ze wzrostem świadomości o zagrożeniu ze strony ataków kierowanych na posiadaczy rachunków internetowych, klienci coraz częściej wyrażają potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa. W tym przypadku oczekiwane skutki mogłyby przynieść nie tylko nowe metody weryfikacji transakcji, ale również sama edukacji klientów o sposobach unikania strat.