Klienci Citi Handlowego dostaną wkrótce nową aplikację mobilną. Wiemy, co w niej znajdą

Citi Handlowy szykuje się do wymiany aplikacji mobilnej. Nowy program będzie wdrażany w dwóch fazach – pierwsza obejmie moduł kart kredytowych.

Podczas ostatniej konferencji wynikowej prezes Citi Handlowego oznajmił, że trwają prace nad nową aplikacją mobilną. Zdradził wówczas, że pojawi się tam moduł kredytowy oraz oferty kontekstowe. Dziś wiemy już nieco więcej na temat nowego rozwiązania. Program zadebiutuje w I kwartale 2019 roku i będzie wdrażany w dwóch fazach. Na pierwszy ogień pójdzie moduł dotyczący obsługi kart kredytowych. Dopiero później aplikacja zostanie rozbudowana o nowe funkcje.

fot. Citi, youtube.com

Program zostanie importowany z Singapuru, gdzie został dobrze przyjęty przez klientów. Rozbudowywany będzie z wykorzystaniem technik agile. Jeżeli chcecie zobaczyć jak będzie wyglądał, to zachęcam do obejrzenia zamieszczonego poniżej filmiku z You Tube:

W aplikacji pojawi się autentykacja biometryczna. W pierwszej fazie obejmie ona proces logowania, później bank planuje ją rozszerzać. Pojawi się też mobilny token generujący kody jednorazowe. Później bank udostępni także mobilną autoryzację, która pozwala autoryzować dyspozycje za pomocą powiadomień push. Bank zapowiada, że program będzie zbudowany w oparciu o API, co w przyszłości ma pozwolić na szybsze wdrażanie nowych funkcjonalności.

Warto przy okazji zwrócić uwagę, że obecna aplikacja Citi Handlowego jest stosunkowo nowym programem. Obecna wersja została udostępniona klientom w 2015 r. I jeśli dobrze liczę, będzie to już trzeci program mobilny ze stajni Citi. Ale Citi nie jest odosobnionym przypadkiem – pierwsza wersja Mobilnego Portfela w Raiffeisenie działała raptem dwa lata. Później bank wymienił program na zupełnie inny.