Klienci Pekao SA coraz bardziej „elektroniczni”

Od początku roku w Banku Pekao SA podpisanych zostało prawie 20 tysięcy nowych umów o korzystanie z usług bankowych poprzez zdalne kanały dostępu. Rekordowy był styczeń, kiedy to ponad 16 tysięcy nowych klientów zdecydowało się na korzystanie z tej oferty.

Z usługi Pekao24 korzysta aktywnie ponad 850 tysięcy klientów indywidualnych. Natomiast liczba małych i średnich firm korzystających z systemu PekaoFIRMA24 sięga już niemal 100 tysięcy.

Usługa bankowości elektronicznej Pekao24 jest bez dodatkowych opłat dostępna dla klientów indywidualnych w ramach pakietu Eurokonto. Umożliwia zarządzanie środkami na rachunkach, w tym oszczędnościowych oraz brokerskich, poprzez Internet, telefon stacjonarny i komórkowy. Z usługi codziennie korzysta ponad 250 tysięcy użytkowników. Miesięcznie, w systemie Pekao24 dokonywanych jest średnio 10 milionów logowań i realizowanych jest ponad 4 miliony transakcji, co plasuje Pekao24 w ścisłej czołówce na polskim rynku.

– Dynamiczny wzrost ilości i aktywności klientów Pekao SA korzystających z Pekao24 i PekaoFirma24 jest efektem stałego rozwoju funkcjonalności obu systemów – mówi Rafał Witczak,  Dyrektor w Departamencie bankowości elektronicznej Banku Pekao SA. – Do imponujących wyników w styczniu 2009 r. znacząco przyczyniło się uproszczenie procesu aktywacji usługi. W tej chwili uruchomienie Pekao24 twa zaledwie kilka minut.

System PekaoFIRMA24 dedykowany klientom banku z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw został zbudowany i wdrożony w odpowiedzi na specyficzne potrzeby tej grupy klientów. Każdego dnia do systemu loguje się ponad 25 tysięcy użytkowników, którzy realizują blisko 50 tysięcy transakcji. Średnio system notuje 65 tysięcy logowań dziennie.

– Wyróżniamy się na tle konkurencji. W PekaoFIRMA24 oferujemy szereg zaawansowanych narzędzi do zarządzania finansami firmy, jak np. funkcje importu i eksportu danych, generowania raportów finansowych według potrzeb firmy oraz możliwości zlecania przelewów z preferencyjnym kursem walutowym – mówi Bartłomiej Nocoń, Dyrektor zarządzający Departamentu bankowości elektronicznej. – Już niedługo użytkownicy obu systemów będą mogli otrzymywać faktury i rachunki od dostawców usług w wygodnej, elektronicznej formie. Będą również mogli uregulować je w prosty i szybki sposób – jednym kliknięciem, bez konieczności ręcznego wprowadzania danych. Chcemy, aby nasi klienci, przyzwyczajeni do najwyższego standardu bankowości elektronicznej, stali się ambasadorami e-bankingu w Polsce – dodaje Bartłomiej Nocoń.

Systemy Pekao24 oraz PekaoFIRMA24 dostępne są w polskiej oraz angielskiej wersji językowej.
Źródło: Bank Pekao SA