Decathlon jest kolejną siecią handlową, którą wdrożyła Oney Raty. Tym samym klienci sklepów sportowych mogą w pełni zdalnie zawrzeć umowę kredytową i rozłożyć na raty płatności za zakupy stacjonarne. Usługa dostarczana jest przez Oney Polska.
Wdrożenie usługi w tej sieci było poprzedzone pilotażem w 5 sklepach.
Oney Raty pozwala klientom Decathlon sfinansować zakupy, a jednocześnie zaoszczędzić czas, który normalnie spędziliby w stacjonarnym punkcie kredytowym. Dziewięciu na dziesięciu klientów deklaruje, że poleciłoby Oney Raty znajomym i rodzinie. Klienci doceniają przede wszystkim szybkość i łatwość procesu. Uzyskanie kredytu zajmuje mniej niż 10 minut. Na stronie oneyraty.pl podaje się kwotę kredytu i liczbę rat oraz wypełnia krótki wniosek. Następnie odbywa się weryfikacja tożsamości jedną z dwóch metod: Blue Media (przelew weryfikacyjny ) lub Kontomatik (logowanie do konta bankowego). Na koniec kupujący akceptuje umowę i płaci w kasie otrzymanym kodem kreskowym. Wszystko dzieje się online, bez potrzeby weryfikacji kredytu przez kasjera.
Oney Raty to nowoczesna aplikacja webowa, która może zostać wdrożona w dowolnym sklepie stacjonarnym lub punkcie obsługowym niezależnie od branży i skali. Implementacja tego rozwiązania jest prosta. Możliwe są dwa modele współpracy: z integracją techniczną Oney Raty z systemem kasowym lub bez. W pierwszej opcji, by zrealizować płatność, kasjer skanuje kod widoczny na smartfonie klienta. W modelu bez integracji kasowej, przeznaczonym przede wszystkim dla małych sieci handlowych i punktów usługowych, partnerom udostępniania jest webowa platforma, gotowa do wdrożenia bez zaangażowania działów IT. Dzięki temu, że cały proces przebiega online, nie powoduje on wydłużenia obsługi na kasie.
Partnerem odpowiedzialnym za dostarczenie rozwiązania pożyczkowego jest Smartney. To młody fintech, również należący do Grupy Oney. Jego misją jest między innymi dostarczanie mądrych i nowoczesnych rozwiązań finansowych.
Źródło: Oney Polska