UNIQA wprowadza kolejne rozwiązanie, które pozwala opłacić polisę lub jej ratę na odległość. Po możliwości opłacania polis przelewem dzięki QR kodom obecnie klienci UNIQA mogą zapłacić również kodem Blik u agenta.
Płatność Blikiem to metoda wykorzystywana zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w Internecie, która cieszy się w Polsce rosnącą popularnością. Tylko w I kwartale 2020 roku liczba transakcji Blikiem wyniosła 77,9 mln wobec 40 mln rok wcześniej (dane Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika). To proste i bezpieczne rozwiązanie – klient płaci bezgotówkowo nawet na odległość. Wystarczy, że ma telefon i dostęp do Internetu.
Kodem BLIK klienci UNIQA mogą opłacić ubezpieczenie komunikacyjne, mieszkaniowe oraz turystyczne. Aby to zrobić, klient musi podać agentowi jednorazowy, 6-cyfrowy kod, który uzyska w aplikacji mobilnej swojego banku. Po zatwierdzeniu płatności w aplikacji banku polisa jest automatycznie opłacona. Dzięki temu klient zapłaci za ubezpieczenie w wygodny dla siebie sposób, a agent od razu otrzyma prowizję.
– Już w pierwszym dniu uruchomienia tej funkcjonalności mieliśmy pierwsze transakcje, co pokazuje, że klienci oczekują takich udogodnień – mówi Joanna Rochala, dyrektor ds. finansów w UNIQA Polska.
W czasie pandemii COVID-19 UNIQA wprowadziła wiele udogodnień w sprzedaży ubezpieczeń, które zmniejszały ryzyko zakażenia koronawirusem. Klient może otrzymać ofertę od agenta esemesem lub mejlem. Potwierdza ją i opłaca także elektronicznie. Klient nie musi też składać ręcznego podpisu na polisie. Dodatkowym odciążeniem, tym razem finansowym, była dla klientów możliwość rozłożenia płatności za ubezpieczenie komunikacyjne na 12 rat.
– W czasie pandemii zachęcaliśmy naszych klientów, by zostali w domach. Oprócz tego chcieliśmy zrobić wszystko, żebyśmy mogli pozostać z nimi w stałym kontakcie i odpowiadać na ich potrzeby – mówi Marta Walczak, menedżer ds. obsługi należności i zobowiązań w UNIQA Polska. – Możliwość opłacenia polisy Blikiem to ukłon w stronę klientów oraz naszych agentów. To nowoczesne, szybkie i wygodne rozwiązanie dla wszystkich stron. W UNIQA stawiamy klienta w centrum i chcemy oferować mu kolejne wygodne rozwiązania. Dzięki nim możemy dostarczać nasze usługi nawet w tak nieprzewidywalnej sytuacji, jak pandemia.
– Płatność BLIKIEM to duża wygoda i z pewnością klienci UNIQA bardzo szybko docenią takie udogodnienie. To również sposób na bezpieczne, bezgotówkowe rozliczenia – bardzo istotny element ostrożności podczas pandemii. Istotnym elementem jest także szybkość i łatwość całego procesu – mówi Magdalena Kubisa, dyrektor do spraw rozwoju biznesu w Polskim Standardzie Płatności (operator Blika).