Klienci UNIQA zapłacą Blikiem

Polski Standard Płatności

UNIQA wprowadza kolejne rozwiązanie, które pozwala opłacić polisę lub jej ratę na odległość. Po możliwości opłacania polis przelewem dzięki QR kodom obecnie klienci UNIQA mogą zapłacić również kodem Blik u agenta.

Płatność Blikiem to metoda wykorzystywana zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w Internecie, która cieszy się w Polsce rosnącą popularnością. Tylko w I kwartale 2020 roku liczba transakcji Blikiem wyniosła 77,9 mln wobec 40 mln rok wcześniej (dane Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika). To proste i bezpieczne rozwiązanie – klient płaci bezgotówkowo nawet na odległość. Wystarczy, że ma telefon i dostęp do Internetu.

Kodem BLIK klienci UNIQA mogą opłacić ubezpieczenie komunikacyjne, mieszkaniowe oraz turystyczne. Aby to zrobić, klient musi podać agentowi jednorazowy, 6-cyfrowy kod, który uzyska w aplikacji mobilnej swojego banku. Po zatwierdzeniu płatności w aplikacji banku polisa jest automatycznie opłacona. Dzięki temu klient zapłaci za ubezpieczenie w wygodny dla siebie sposób, a agent od razu otrzyma prowizję.

– Już w pierwszym dniu uruchomienia tej funkcjonalności mieliśmy pierwsze transakcje, co pokazuje, że klienci oczekują takich udogodnień – mówi Joanna Rochala, dyrektor ds. finansów w UNIQA Polska.

W czasie pandemii COVID-19 UNIQA wprowadziła wiele udogodnień w sprzedaży ubezpieczeń, które zmniejszały ryzyko zakażenia koronawirusem. Klient może otrzymać ofertę od agenta esemesem lub mejlem. Potwierdza ją i opłaca także elektronicznie. Klient nie musi też składać ręcznego podpisu na polisie. Dodatkowym odciążeniem, tym razem finansowym, była dla klientów możliwość rozłożenia płatności za ubezpieczenie komunikacyjne na 12 rat.

– W czasie pandemii zachęcaliśmy naszych klientów, by zostali w domach. Oprócz tego chcieliśmy zrobić wszystko, żebyśmy mogli pozostać z nimi w stałym kontakcie i odpowiadać na ich potrzeby – mówi Marta Walczak, menedżer ds. obsługi należności i zobowiązań w UNIQA Polska. – Możliwość opłacenia polisy Blikiem to ukłon w stronę klientów oraz naszych agentów. To nowoczesne, szybkie i wygodne rozwiązanie dla wszystkich stron. W UNIQA stawiamy klienta w centrum i chcemy oferować mu kolejne wygodne rozwiązania. Dzięki nim możemy dostarczać nasze usługi nawet w tak nieprzewidywalnej sytuacji, jak pandemia.

– Płatność BLIKIEM to duża wygoda i z pewnością klienci UNIQA bardzo szybko docenią takie udogodnienie. To również sposób na bezpieczne, bezgotówkowe rozliczenia – bardzo istotny element ostrożności podczas pandemii. Istotnym elementem jest także szybkość i łatwość całego procesu – mówi Magdalena Kubisa, dyrektor do spraw rozwoju biznesu w Polskim Standardzie Płatności (operator Blika).