Klienci wolą kontakty z bankiem niż z firmą ubezpieczeniową

„E&Y wskazuje, że oddziały banków są głównym ośrodkiem informacji dla klientów. W Unii Europejskiej klient kontaktuje się z bankiem średnio 100-200 razy w roku, podczas gdy z ubezpieczycielem – 2 do 4 razy w roku. M.in. takie dane wskazują na potencjał sprzedaży ubezpieczeń w kanale bankowym, czyli bancassurance. E&Y ocenia, że w ubiegłym roku polski rynek bancassurance osiągnął 8 mld zł, zaś w 2007 r. może on wzrosnąć o połowę – do 12 mld zł.” – informuje w komunikacie PAP.

„Eksperci E&Y wskazują, że banki są coraz bardziej zainteresowane współpracą z ubezpieczycielami ze względu na możliwość osiągania dodatkowych dochodów z prowizji. Sprzyja temu rozwój akcji kredytowej, ponieważ kredyty obudowane są ubezpieczeniami. E&Y szacuje, że ok. 50 proc. kredytów gotówkowych będzie sprzedawać się z pakietem ubezpieczeń; ubezpieczenia będą też dołączane do kredytów dla firm. Ponadto w bankach bardzo dobrze sprzedają się ubezpieczenia na życie z funduszem kapitałowym.” – podaje PAP.

„Z badań rynkowych wynika, że najlepiej współpracujące grupy bankowo-ubezpieczeniowe są w stanie sprzedać ubezpieczenia 40 proc. klientów banku.” – informuje PAP.