Wonga.com konsekwentnie realizuje strategię opartą na wspieraniu odpowiedzialnego pożyczania, której elementami są m.in. Program Korzyści, promujący klientów z dobrą historią spłat oraz współpraca z BIK. Z kwartału na kwartał rośnie liczba klientów spłacających zobowiązania przed terminem. W pierwszym kwartale 2015 roku odsetek pożyczek uregulowanych z wyprzedzeniem sięgnął 66,5%. Firma ogranicza możliwość przedłużenia pożyczki do maksymalnie trzech razy – odsetek przedłużeń spadł w badanym okresie z 5% do 3%.
Statystyki dotyczące decyzji finansowych klientów wonga.com są publikowane kwartalnie na stronie www.openwonga.com/pl/statystyki. Aktualna analiza dotyczy danych za pierwszy kwartał 2015 roku.
Kluczowe wnioski:
-
Radykalnie wzrósł odsetek pożyczek spłacanych przed terminem (z 59% do 66,5%)
-
Zmniejszyła się liczba przypadków, w których klienci przedłużali okres spłaty (z 5% do 3%)
-
Zwiększyła się selekcja i odsetek odrzuconych wniosków o pożyczkę (z 61% do 63%)
-
Średnia wartość i długość pożyczki pozostała niemal bez zmian (681złotych na 42 dni)
-
Największa liczba wniosków o pożyczkę rozpatrzona została pozytywnie w województwach: Śląskim, Mazowieckim i Dolnośląskim, najmniej wniosków o pożyczkę rozpatrzono pozytywnie w województwie Świętokrzyskim i Podlaskim.
– W Wonga.com doceniamy i nagradzamy pożyczkobiorców, którzy kierują się zasadami odpowiedzialnego pożyczania. Nasi klienci wiedzą, że spłacając pożyczkę przed terminem ograniczają jej koszty. Ponadto, limitujemy przedłużenia do maksymalnie trzech i jako jeden z niewielu podmiotów na rynku nie pobieramy podwyższonej opłaty za przedłużenia. Tym bardziej cieszy nas, że aż 97% naszych klientów nie przedłuża pożyczek – mówi Marcin Borowiecki, dyrektor zarządzający wonga.com w Polsce.
– Nasz produkt kierujemy do klientów gotowych stosować zasady odpowiedzialnego pożyczania: w zamian za ostrożność przy zaciąganiu zobowiązań, dokonywanie spłat w terminie i dobrą historię w BIK oferujemy dostęp do najtańszego finansowania krótkoterminowego na rynku– mówiSylwia Drejer-Cichucka, dyrektor Departamentu Produktów w wonga.com w Polsce.
Wonga, jako pierwsza firma z sektora pożyczkowego w Polsce, nawiązała współpracę z Biurem Informacji Kredytowej w zakresie wymiany danych rzetelnych płatników. Klienci, którzy terminowo spłacają pożyczki, mają szansę na konsekwentne budowanie historii kredytowej, a dla Wonga oznacza to poprawę jakości portfela pożyczek.
Wonga