Klienci Wonga spłacają przed czasem

Wonga.com konsekwentnie realizuje strategię opartą na wspieraniu odpowiedzialnego pożyczania, której elementami są m.in. Program Korzyści, promujący klientów z dobrą historią spłat oraz współpraca z BIK. Z kwartału na kwartał rośnie liczba klientów spłacających zobowiązania przed terminem. W pierwszym kwartale 2015 roku odsetek pożyczek uregulowanych z wyprzedzeniem sięgnął 66,5%. Firma ogranicza możliwość przedłużenia pożyczki do maksymalnie trzech razy – odsetek przedłużeń spadł w badanym okresie z 5% do 3%.

Statystyki dotyczące decyzji finansowych klientów wonga.com są publikowane kwartalnie na stronie www.openwonga.com/pl/statystyki. Aktualna analiza dotyczy danych za pierwszy kwartał 2015 roku.

Kluczowe wnioski:

W Wonga.com doceniamy i nagradzamy pożyczkobiorców, którzy kierują się zasadami odpowiedzialnego pożyczania. Nasi klienci wiedzą, że spłacając pożyczkę przed terminem ograniczają jej koszty. Ponadto, limitujemy przedłużenia do maksymalnie trzech i jako jeden z niewielu podmiotów na rynku nie pobieramy podwyższonej opłaty za przedłużenia. Tym bardziej cieszy nas, że aż 97% naszych klientów nie przedłuża pożyczek – mówi Marcin Borowiecki, dyrektor zarządzający wonga.com w Polsce.

Nasz produkt kierujemy do klientów gotowych stosować zasady odpowiedzialnego pożyczania: w zamian za ostrożność przy zaciąganiu zobowiązań, dokonywanie spłat w terminie i dobrą historię w BIK oferujemy dostęp do najtańszego finansowania krótkoterminowego na rynku mówiSylwia Drejer-Cichucka, dyrektor Departamentu Produktów w wonga.com w Polsce.

Wonga, jako pierwsza firma z sektora pożyczkowego w Polsce, nawiązała współpracę z Biurem Informacji Kredytowej w zakresie wymiany danych rzetelnych płatników. Klienci, którzy terminowo spłacają pożyczki, mają szansę na konsekwentne budowanie historii kredytowej, a dla Wonga oznacza to poprawę jakości portfela pożyczek.

Wonga