Klient dobrze przywiązany, czyli nowa promocja w BNP Paribas

Od kilku dni BNP Paribas Bank promuje swój nowy produkt: Lokatę Dobrze Procentującą na 3,6 proc. W materiałach reklamowych informuje, że do skorzystania z oferty potrzebne jest konto oszczędnościowe. Takiego konta nie da się jednak otworzyć bez ROR-u.


Lokata dobrze procentująca to kwartalny depozyt na 3,6 proc. Oprocentowanie jak na obecne warunki rynkowe jest przyzwoite. Jak czytamy na stronie banku, jest to „lokata dla klientów posiadających Konto Dobrze Oszczędnościowe, którzy zaakceptują Regulamin Promocji Lokaty Dobrze Procentującej i przeznaczą na nią Nowe Środki.”

Źródło: BNP Paribas Bank

Mocno rozczaruje się jednak klient, który w placówce zechce otworzyć Konto Dobrze Oszczędnościowe, by ulokować oszczędności na Lokacie Dobrze Procentującej. Konta oszczędnościowego nie da się bowiem założyć, bez otworzenia Konta Dobrze Dobranego (ROR). A takie konto nie jest już bezpłatne. Standardowo kosztuje 9 zł, a opłaty można uniknąć tylko pod warunkiem zasilenia co miesiąc rachunku wpływem w wysokości minimum 1 tys. zł.

Nie dziwi mnie, że bank oferując promocyjną lokatę wymaga założenia konta. To w zasadzie rynkowy standard. Wydaje mi się jednak, że brak wyraźnej informacji o konieczności posiadania także dodatkowych dwóch produktów (w tym jednego płatnego) może wprowadzać klientów w błąd. Zwłaszcza, że w większości banków konta oszczędnościowe mogą być zakładane bez ROR.

Wojciech Boczoń

Napisz do autora: w.boczon@bankier.pl