„W reklamach telewizyjnych, prasowych i na billboardach ubezpieczyciel kusi klientów obietnicą decyzji o wypłacie odszkodowania z AC do dziesięciu dni. W żadnych reklamach nie ma zastrzeżeń lub informacji, że w praktyce termin ten nie dotyczy wszystkich, lecz około 80 proc. klientów i w określonych warunkach nie będzie spełniony. Istnieje więc ryzyko, że przeciętny odbiorca takiej reklamy zrozumie z niej, że ubezpieczyciel gwarantuje wypłatę w takim terminie.”, pisze „Gazeta Prawna”.
„- Uważamy, że reklama może wprowadzać w błąd nieprofesjonalnych uczestników rynku, więc zwróciliśmy na to uwagę zakładu ubezpieczeń” – mówi Łukasz Dajnowicz z KNF.
„Nie wiadomo, jakie będą rezultaty interwencji, bo KNF nie nadzoruje Liberty Direct i nie może wydać zaleceń. – Ten ubezpieczyciel działa w Polsce na zasadzie swobody przepływu usług ubezpieczeniowych jako oddział hiszpańskiej spółki – wyjaśnia Łukasz Dajnowicz.”, czytamy.
Liberty Direct jest nową marką ubezpieczeń komunikacyjnych, która została wprowadzona przez polski oddział firmy Liberty Seguros Compania de Seguros y Reaseguros SA – hiszpańskiej spółki ubezpieczeniowej należącej do grupy Liberty Mutual. Oferta Liberty Direct obejmuje ubezpieczenia OC, AC, NNW i Assistance, i jest dostępna w sprzedaży bezpośredniej.
Więcej szczegółów w „Gazecie Prawnej”.