Kobiecy szósty zmysł

Jak wynika z badań SMG/KRC dla Deutsche Bank, najczęściej wykorzystywanymi produktami kredytowymi są karty kredytowe. Jak pokazuje życie, sięga po nie więcej kobiet niż mężczyzn. Czy oprócz tego, że damskie zarobki są niższe i częściej wspierają się one kredytem, istnieje jeszcze coś, co tak przyciąga płeć piękną do plastiku?

Profil idealnie dopasowany do oczekiwań, klasyczna sylwetka i spory limit na koncie – to jest to, czego pragną kobiety. Wsparcie bez chwili zawahania, gdy oczy zabłysną na widok dawno upragnionej zdobyczy. Karty kredytowe zdecydowanie mają to coś…

Impuls w nagłej potrzebie


Finansowy margines bezpieczeństwa w postaci małej karty to komfort psychiczny dla jej posiadaczek. Niezapowiedziane wydatki potrafią rozbić misterne plany i właśnie „kredytówka” może uratować sytuację. Ten produkt umożliwia skorzystanie z pewnego limitu pieniędzy, który spłacony w odpowiednim czasie, nie będzie oprocentowany. Czas wolny od odsetek to tzw. grace period i zwykle wynosi około 60 dni. Kobiety cenią tę funkcjonalność, bo pokusa wyprzedaży, gdy pensja nie wpłynęła jeszcze na konto, jest bardzo silna. Impulsywne zakupy i wyjątkowe okazje to tylko jedna strona medalu. Karta staje się także dla nas praktycznym parasolem ochronnym podczas codziennych zakupów. Pozwala odroczyć płatności, a dostępne wraz z plastikiem pakiety ubezpieczeniowe często chronią nie tylko nas ( ubezpieczenia podróżne, assistance medyczny, domowy, lub prawny), ale i nasze pieniądze (ubezpieczenia od utraty karty, kradzieży dokumentów lub nieuprawnionych transakcji dokonanych plastikiem). Okazuje się, że często bez żadnych dodatkowych kosztów możemy korzystać z ubezpieczenia podczas zagranicznych podróży, lub odzyskać pieniądze skradzione po wypłaceniu z bankomatu na ruchliwej ulicy. Karta może także chronić towar, za który zapłaciliśmy kartą przed kradzieżą lub zniszczeniem.

Więcej możliwości


Karta kredytowa to furtka do zagranicznych produktów trudno dostępnych na polskim rynku. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zamówić na eBay’u rewelacyjną kurtkę z najnowszej kolekcji TopShop, czy oryginalną torbę MiuMiu. Prosta procedura zakupów przez Internet pozwala odwiedzać najlepsze sklepy, siedząc we własnym mieszkaniu. Plastik to podstawa spontanicznych wycieczek zagranicznych. Bilety lotnicze za kilka złotych nie wymagają co prawda kredytu, jednak aby niezwłocznie je zamówić niezbędna jest właśnie karta kredytowa. Podobnie sprawa wygląda w przypadku zamówienia biletów PKP, czy szybko znikających wejściówek na międzynarodowe koncerty gwiazd.

Jest jeszcze jeden ciekawy aspekt kart, który niezwykle lubią kobiety – poszukiwaczki wszelkich okazji. Karty kredytowe najczęściej dają możliwość korzystania z programów rabatowych i lojalnościowych w sieciach sklepów partnerskich. Warto wiedzieć, w których punktach płacąc kartą możemy liczyć na specjalną cenę czy dodatkowy upominek. – Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniom naszych klientów, ofertę rabatową dostosowujemy nawet do pory roku. Staramy się wprowadzać do programu rabatowego nie tylko marki popularne, ale także te niszowe, tworzone przez prawdziwych pasjonatów – tłumaczy Małgorzata Grochowska, odpowiedzialna za Strefę Rabatów w Deutsche Bank PBC.

Karta kredytowa jest też poza gotówką najszerzej akceptowanym środkiem płatniczym. Dzięki dodatkowym funkcjonalnościom i dostępowi do rachunku karty w systemie bankowości elektronicznej, kontrolowanie wydatków i pilnowanie regularnej spłaty zadłużenia na kracie nie wymaga wiele wysiłku. Dla zapominalskich, dobrym rozwiązaniem jest ustawienie opcji automatycznej spłaty lub funkcja SMS-owego przypominania o kończącym się okresie bezodsetkowym.

Dodatkowe usługi związane z kartami kredytowymi stale się rozwijają. I to kobiety są czynnikiem mobilizującym banki do takich zmian, inspirując je do tego, by popularne plastiki były czymś więcej, niż tylko fikcyjnym pieniądzem.

Źródło: Deutsche Bank PBC