Kobieta na e-zakupach

W lutym portal Ceneo.pl przeprowadził wśród swoich użytkowników ankietę mającą na celu zbadanie preferencje zakupowe polskich internautek. Na podstawie badania zarysował się profil kobiety zaopatrującej się w wirtualnych sklepach. Respondentki zostały zapytane także o wymarzony prezent, którego jeszcze nie otrzymały od swojego partnera – w związku ze zbliżającym się Dniem Kobiet lista padających odpowiedzi może być cenna wskazówką dla panów.

Kim jest e-konsumentka? To młoda kobieta, mężatka z wykształceniem wyższym mieszkająca w dużym mieście. W internecie najczęściej rozgląda się za ubraniami, butami i dodatkami. Zakup sprzętu RTV/AGD chętnie konsultuje ze swoim partnerem. Często dzieli się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi zakupionych przedmiotów na forach internetowych. O czym marzy? Jeśli jeszcze nie dostała wymarzonego prezentu (bo przeważnie mówi wprost o tym, co chciałaby otrzymać), to najlepiej kupić jej biżuterię – złoty pierścionek będzie idealny. Uwielbia kupować markowe produkty, ale ma mocne obiekcje dotyczące kupowania żywności on-line. Głównym atutem wirtualnych sklepów są dla niej atrakcyjne ceny produktów, ale inne aspekty (np. opis produktu, komentarze internautów czy galeria zdjęć produktu) są również w jej odczuciu bardzo istotne.

Gdyby wybrać najczęściej padające odpowiedzi, to właśnie tak w kilku zdaniach można byłoby opisać kobietę kupującą on-line. Oczywiście jest to mocne uogólnienie, bo na poszczególne pytania każda z pań odpowiadała inaczej. W raporcie znajdziemy m.in. informacje dotyczące wieku, wykształcenia, sytuacji osobistej czy też najczęściej odwiedzanych kategorii w internetowych sklepach przez płeć piękną.

Raport można pobrać pod adresem: http://www.ceneo.pl/info/Zakupy_na_obcasach.pdf [1 MB]

Źródło: Ceneo