Kobiety banku Nordea

Nordea stwarza możliwości nie tylko dla swoich klientów, ale także dla swoich pracowników. Z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet Bank Nordea postanowił przyjrzeć się sytuacji kobiet w swoich strukturach.

Pozycja kobiet w polskim biznesie systematycznie zmienia się na lepsze. Są one lepiej wykształcone, przez co wzrasta ich aktywność i pozycja zawodowa. Coraz więcej kobiet nie tylko zajmuje wysokie stanowiska kierownicze, ale także zakłada swoje firmy. 

– Praca w biznesie to przede wszystkim umiejętność dzielenia krótkiego dnia pomiędzy pracę i rodzinę. Najważniejsi są dla mnie ludzie, z którymi pracuję. Może jest to podejście emocjonalne, ale takie właśnie są kobiety, mówi Beata Pluta, dyrektor Oddziału w Szczecinie. 

W Nordea Bank Polska kobiety są doceniane i promowane. 52% stanowisk menedżerskich w banku obejmują właśnie one. W całym banku pracuje prawie dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn, a średnia ich wieku nie przekracza 34 lat. Najwięcej kobiet, prawie 28% jest między 25 i 29 rokiem życia. W nowootwieranych placówkach również przeważa płeć piękna. 58% dyrektorów nowych placówek to właśnie kobiety. 

Nordea stwarza możliwości rozwoju i kariery bez względu na płeć. Pod uwagę brane są jedynie umiejętności i doświadczenia. Kobiety w Nordea zajmują wysokie stanowiska. Doskonałym przykładem jest pion IT oraz bankowości elektronicznej – strategicznych obszarów w banku Nordea, które od zawsze zarządzane były przez kobiety. Monika Płocke, dyrektor banku ds. IT, zarządza tymi pionami w Polsce i krajach nadbałtyckich od 9 lat.

– W Nordea zarządzam 200 osobowym zespołem z czego 85% stanowią mężczyźni. Lubię pracę z ludźmi kompetentnymi, kochającymi to co robią, logicznie myślącymi i twardo stojącymi na ziemi. Płeć nie ma tu żadnego znaczenia, choć świat IT jest zdominowany przez mężczyzn. Paradoksalnie bycie kobietą w męskim świecie czasami pomaga. – mówi Monika Płocke.

Według Włodzimierza Kicińskiego, prezesa banku Nordea, każdy zespół projektowy powinien składać się z kobiet i mężczyzn, gdyż obie strony zwracają uwagę na inne szczegóły. Kobiety w zarządzaniu – bardziej niż mężczyźni – koncentrują się na motywowaniu i budowaniu relacji, co w bankowości jest niezwykle ważne.

– W naszym banku wszystko sprowadza się do ludzi. Wspieramy naszych pracowników w planowaniu i realizacji aspiracji zawodowych. Czuje się strażnikiem i osobiście odpowiadam za równe traktowanie kobiet i mężczyzn w Nordea. U nas nie ma miejsca na szklane sufity. Zamiast powielać bariery, stwarzamy możliwości. Dla wszystkich. – dodaje Katarzyna Mikołajczyk, Dyrektor Departamentu Zasobów Ludzkich w banku Nordea.
Źródło: Nordea Bank Polska