Przy okazji Dnia Kobiet Citi Handlowy przygotował specjalną kampanię reklamową z udziałem prawdziwych pracujących w Banku menedżerek reprezentujących różne obszary, specjalności i ścieżki rozwoju, która pojawi się w tym tygodniu w głównych ogólnopolskich tytułach prasowych takich jak Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Puls Biznesu i tygodnik Polityka. Na 560 pracowników na stanowiskach menedżerskich aż 296 to kobiety, co oddaje hasło kampanii „Kobiety to silna strona Citi Handlowy. Ponad połowa menedżerów banku to kobiety. „
Citi Handlowy jest organizacją otwartą na różnorodność – co wielokrotnie podkreślamy współpracując z klientami z różnych segmentów czy branż, ale także z poziomu pracodawcy.
Dzień Kobiet to dobry moment, żeby powiedzieć sobie „sprawdzam” i zobaczyć, jak w praktyce realizujemy te założenia. -mówił prezes Citi Handlowy Sławomir Sikora. – Wprawdzie biznes nie ma płci to wciąż jeszcze w naszej kulturze borykamy się z wieloma stereotypami czy barierami na drodze do większej aktywności zawodowej kobiet. Jak pokazały wyniki ankiety zrealizowanej wśród naszych pracowników, wiele zależy od podejścia pracodawcy – dla 78% elastyczne godziny pracy, a dla 76% respondentów – zdalna praca są kluczowymi elementami umożliwiającymi łączenie kariery z życiem rodzinnym. Doceniając kapitał kobiet i ich wartościową dla rozwoju biznesu perspektywę budujemy w Citi Handlowy różnorodny zespół, gdzie co drugi menedżer jest kobietą. W tym tkwi nasza siła i warto o tym rozmawiać nie tylko 8 marca -dodał.
Badania ankietowe wśród pracowników realizowano w ramach tegorocznej kampanii „Kobiety silną stroną Citi Handlowy”. Kwestionariusz wypełniło ponad 25% pracowników Banku. Jak pokazują wyniki aż 91% respondentów dzieli się obowiązkami domowymi z parnerem/ partnerką, przy czym kobiety okazują się znacznie bardziej samodzielne – jedynie 47% z nich zdecydowanie oddaje część zadań, gdy analogicznie odpowiada aż 66% panów. Badania pokazują że im większe gospodarstwo domowe (wg liczby osób), tym lepiej podział obowiązków funkcjonuje – przy dwóch osobach zadaniami dzieli się 87% badanych, a przy czterech i więcej osobach w gospodarstwie odpowiedź plasuje się na poziomie 94%.
Obecna kampania Citi Handlowy z okazji Dnia Kobiet jest kontynuacją zapoczątkowanej w 2015 roku akcji. Za kreację odpowiada agencja Craft Worldwide Sp. Z o.o. , a media zakupił dom mediowy Mediavest.
Wydarzenia towarzyszące obchodom międzynarodowego Dnia Kobiet będą trwały na poziomie globalnym w Citi cały marzec. Głównymi organizatorami są dwie prężnie działające inicjatywy pracownicze – Citi Women i Citi Diversity. W zeszłym roku przy tej okazji na całym świecie udało się zaangażować klientów, pracowników i członków społeczności lokalnych w 231 spotkań i akcji w 134 miastach na terenie 90 krajów. Dominującym tematem tegorocznych obchodów Międzynarodowego Dnia Kobiet w Citi (IWD) jest „It takes all of us”, co wskazuje na rolę każdego z pracowników w budowaniu organizacji.