Obecnie z platformy aukcyjnej Allegro korzysta ponad 7,5 miliona użytkowników. Każda osoba, która ma zbudowaną historię na tym portalu może ją wykorzystać przy ubieganiu się o pożyczkę w kokosie. Jest to niezmiernie cenna informacja dla inwestorów podejmujących decyzję o udzieleniu danej pożyczki.
Z kolei osiem i pół tysiąca zarejestrowanych unikalnych użytkowników na kokos.pl jest dowodem na duże zaufanie, jakim Internauci darzą serwis i pożyczki bezpośrednie.
Optymistycznym zjawiskiem jest także poziom świadomości istnienia tego typu serwisów społecznościowych wśród osób korzystających z sieci. Badania przeprowadzone przez firmy Accenture i Gemius pokazują, iż 25 procent polskich Internautów wie o funkcjonowaniu serwisów social lending. Z kolei w grupie, która słyszała o tych serwisach, 24 proc. ankietowanych zadeklarowało, że gdyby potrzebowali pożyczki, wzięliby pod uwagę skorzystanie z tej możliwości.
Wyniki badań z jednej strony pokazują duże zainteresowanie pożyczkami przez Internet z drugiej z kolei potwierdzają, iż serwisy społecznościowe to doskonałe miejsce dla tysięcy osób chcących skorzystać z okazji inwestowania i pożyczania online.
Kokos.pl rozwija się w szybkim tempie. Świadczą o tym wskaźniki ruchu na kokos.pl. Środki zadeklarowane na inwestycje to już niemal 2 miliony złotych. Pomyślnie zakończone aukcje zbliżają się do tysiąca. Środki, które trafiły już na konta pożyczkobiorców przekroczyły 600 tysięcy złotych. Natomiast terminowość spłat wynosi 95%.
Kokos.pl obsługiwany przez Blue Media na bieżąco jest usprawniany i rozwijany, w dużej mierze zgodnie z sugestiami użytkowników. Plany na najbliższe dwa lata zakładają pozyskanie 100 tysięcy użytkowników.