13 października spółka podpisała umowę z właścicielem platformy Jakdojade, na wdrożenie nowych funkcjonalności. Po przeprowadzeniu wszelkich prac 12 grudnia ruszyła oficjalnie sprzedaż biletów PKP Intercity właśnie za pośrednictwem aplikacji Jakdojade.
Jakdojade to już piąty partner PKP Intercity, który już sprzedaje bilety w ramach współpracy opartej o ujednolicone warunki handlowe. Biletów narodowego przewoźnika można szukać także m.in. w mPay, e-podróżnik.pl, SkyCash, KOLEO. Po 11 miesiącach tego roku spółka zanotowała właśnie w tych kanałach wynik 7,4 mln sprzedanych biletów. Spółka posiada także podpisaną umowę m.in. z Infobus oraz eTravel, gdzie sprzedaż ruszy niebawem.
Dotychczas zarówno na stronie jak i w aplikacji Jakdojade po wybraniu przycisku „Kup bilet” dostępne było przekierowanie do strony przewoźnika. Od 12 grudnia możliwy jest już zakup biletów PKP Intercity bezpośrednio w aplikacji Jakdojade.
Współpraca z kolejnym partnerem w ramach ujednoliconych warunków handlowych stanowi kluczowy krok w rozwoju zdalnych kanałów sprzedaży PKP Intercity, ale także pogłębianie popularyzacji transportu zbiorowego. Od teraz oprócz planowania podróży pociągiem PKP Intercity, możemy w pełni zaplanować podróż od naszego miejsca zamieszkania na dworzec kolejowy oraz z dworca kolejowego do miejsca docelowego w danym mieście komunikacją miejską. To doskonałe rozwiązanie, które ułatwi pasażerom kompleksowo podróż, a także będzie korzystne dla środowiska – Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.
Zaprezentowany w październiku ubiegłego roku planer kolejowy Jakdojade był początkiem rozwoju naszych funkcjonalności międzymiastowych. Dzięki uruchomieniu sprzedaży biletów PKP Intercity możemy zaoferować użytkownikom Jakdojade jeszcze więcej opcji podróżowania. To ważny moment w rozwoju naszej aplikacji – mówi Bartosz Burek, prezes Jakdojade.
Jakdojade to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy planują swoją podróż pociągiem do wybranego miasta, ale także potrzebują informacji jaki transport wybrać w innym mieście, by dotrzeć do miejsca docelowego. Serwis internetowy oraz aplikacja mobilna partnera przeznaczone są bowiem do wyszukiwania połączeń komunikacyjnych, planowania podróży komunikacją miejską i międzymiastową oraz kupowania biletów. Dzięki długoletniej obecności na rynku platforma zyskała rzeszę swoich zwolenników i posiada już ponad 5 mln unikalnych użytkowników. Wyszukiwarka miejska jest dostępna w 50 miastach w Polsce. Aplikacja znajduje optymalne połączenia komunikacyjne, uwzględniając przesiadki, opóźnienia pojazdów, zmiany w rozkładach, czasy przejść pieszo i wiele innych parametrów.
Źródło: PKP Intercity