Nowy kanał sprzedaży biletów. Koleje Mazowieckie oferują podróżnym możliwość zakupu biletu przez telefon komórkowy. To efekt porozumienia, zawartego przez spółkę z Mennicą Polską S.A. Dla tysięcy osób, które codziennie podróżują pociągami KM, to duże ułatwienie.
System płatności za bilet przez telefon komórkowy pozwala na wykonywanie wszystkich czynności związanych z zakupem przez całą dobę, z dowolnego miejsca. SkyCash działa we wszystkich sieciach GSM i jest obsługiwany przez każdy telefon z dostępem do Internetu. Bilety z komórki są ważne w blisko 800 pociągach Kolei Mazowieckich kursujących po Mazowszu.
Usługa umożliwia zakup biletów: strefowych czasowych normalnych i ulgowych (bilety ważne w pierwszej, drugiej oraz trzeciej strefie), dobowych imiennych normalnych i z ulgą (40% i 50%), a także biletów według ofert specjalnych obowiązujących na odcinkach: Warszawa Zachodnia – Otwock oraz Warszawa Włochy – Warszawa Rembertów.
Aby kupować bilety za pomocą SkyCash należy zainstalować w komórce aplikację (dokonać rejestracji w systemie SkyCash) i zasilić ją środkami pieniężnymi. Pobranie programu polega na wpisaniu w przeglądarce telefonu adresu m.skycash.com lub wysłaniu pustego SMS-a na numer 510 510 205 (opłata zgodna z cennikiem operatora). Użytkownik wybierając w menu „Usługi/Bilety”, może dokonać zapłaty za przejazd. Podczas kontroli biletów podróżny będzie jedynie okazywał ekran aplikacji z wyświetlonym kodem 2D oraz danymi dotyczącymi biletu.
– Taki sposób sprzedaży wiąże się z oszczędnością czasu i z pewnością ułatwi pasażerom podróżowanie pociągami. Szukanie kas i stanie w kolejkach nikomu nie sprawia przyjemności, a w tym przypadku wystarczy tylko telefon komórkowy i dostęp do Internetu i bilet możemy mieć właściwie od ręki – podkreślił marszałek Adam Struzik.
– To już kolejne działanie sprawiające, że Koleje Mazowieckie stają się coraz bardziej przyjazne pasażerom. Zakup nowych i modernizacja starych pociągów, kampanie społeczne, oznaczenie w pociągach miejsc dla kobiet w ciąży, a także możliwość zakupu biletu przez telefon sprawiają, że nasza spółka staje się przewoźnikiem na miarę XXI wieku – dodał wicemarszałek Krzysztof Strzałkowski
– Mennica Polska od lat obsługuje systemy poboru płatności za przejazdy komunikacją zbiorową. Obecnie jesteśmy operatorem 1,5 mln kart miejskich w całej Polsce, a nasze systemy pozwalają na rozliczenia płatności za różne formy transportu. Wprowadzenie płatności przez telefon w Kolejach Mazowieckich to furtka to kolejnych ułatwień dla pasażerów – powiedział Tadeusz Steckiewicz, Prezes i Dyrektor Naczelny Mennicy Polskiej.
Prezes Kolei Mazowieckich, Artur Radwan podkreślił, że rozszerzenie systemu sprzedaży biletów o kolejny kanał dystrybucji, wiąże się z rozwojem Spółki. To kolejna usługa wprowadzona z myślą o podróżnych.
– Stale unowocześniamy park taborowy, sprawiając, że kolej staje się dostępna dla wszystkich grup podróżnych, w tym dla osób niepełnosprawnych, czy osób podróżujących z małymi dziećmi. Wspólnie z Samorządem Województwa Mazowieckiego realizujemy projekt budowy parkingów przy stacjach kolejowych, przez co dostępność naszych pociągów jest coraz większa i coraz więcej podróżnych korzysta z naszych usług. Wdrożenie oferty umożliwiającej zakup biletu przez komórkę jest uzupełnieniem podejmowanych działań. Zasady są proste: wystarczy mieć dostęp do internetu w telefonie komórkowym, nie potrzeba nawet konta w banku, żeby kupować bilety. Rozwiązanie jest bardzo innowacyjne i działa już w kilku wielkich aglomeracjach w Polsce.
Źródło: „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.