Od 1 lipca InfoMonitor rozpoczyna drugą edycję akcji „Wakacyjny sposób na dłużnika”, w ramach której udzielane będą bezpłatne porady dotyczące sposobów radzenia sobie z odzyskiwaniem zaległych płatności oraz weryfikowaniem rzetelności biznesowej swoich kontrahentów.
48% firm badanych przez PENTOR deklaruje, że ma opóźnienia w płatnościach zobowiązań wobec swoich wierzycieli. Najwięcej problemów z płatnościami zgłaszają małe firmy (do 800 tysięcy rocznego obrotu).
Jak pokazuje najnowszy raport InfoDług, polscy konsumenci mają już ponad 6,7 miliarda zaległych zobowiązań wobec banków oraz firm dostarczających usługi masowe. Kwota zaległego zadłużenia wzrasta nieprzerwanie od blisko roku, średnio o około 500 milionów złotych miesięcznie. Aby powstrzymać ten wzrost i zwiększyć poczucie odpowiedzialności konsumentów i przedsiębiorców za niewywiązywanie się z zobowiązań płatniczych uruchamiamy akcję „Wakacyjny sposób na dłużnika” – mówi Mariusz Hildebrand prezes zarządu InfoMonitora.
Współpraca z BIG-iem pozwala na sprawdzenie rzetelności płatniczej kontrahenta przed podpisaniem z nim umowy, a także umożliwia zgłoszenie do Ewidencji Dłużników osób i firm, które nie płacą na czas. Ci co zostaną wpisani nie otrzymają kredytu w banku, pożyczki, nie kupią telefonu komórkowego, czy telewizji kablowej, a warunki dostawy energii elektrycznej, czy gazu mogą im zostać pogorszone. Już samo powiadomienie o zamiarze umieszczenia informacji sprawia, że ponad połowa takich osób decyduje się na spłatę zaległych długów. Tylko od początku tego roku firmy zgłaszające nierzetelnych dłużników do Ewidencji Dłużników InfoMonitora odzyskały ponad 58 milionów złotych zaległych płatności.
W ramach akcji pod hasłem „Wakacyjny sposób na dłużnika” pod numerami telefonu: infolinii (22) 486 56 35 i (22) 486 56 07, uruchomiona zostanie specjalna infolinia oraz możliwość zgłaszania pytań za pośrednictwem strony internetowej www.infomonitor.pl, a także mailowo pod adresem: doradca@infomonitor.pl. Eksperci InfoMonitora udzielać będą bezpłatnych porad dotyczących sposobów radzenia sobie z niesumiennymi dłużnikami oraz możliwości sprawdzania rzetelności płatniczej kontrahentów przed podpisaniem umowy. Doradzą również tym, którzy już znaleźli się w Ewidencji Dłużników i mają problemy z zakupem towarów lub usług. Wyjaśnią jak do tego doszło i jak postępować, aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości. Dodatkowo, w ramach tej akcji, przedsiębiorcy którzy zdecydują się na nawiązanie współpracy z InfoMonitorem otrzymają 15% rabat na wybrany abonament, dzięki czemu będą mogli w pełni korzystać z zasobów informacji zgromadzonych w Ewidencji Dłużników InfoMonitora oraz zgłaszać nierzetelnych kontrahentów do BIG. Ilość dostępnych informacji o dłużnikach, zarówno konsumentach jak i przedsiębiorcach, za pośrednictwem InfoMonitora to ponad 2,2 miliona transakcji.
InfoMonitor, w ramach prowadzonej akcji, zaoferuje także wszystkim przedsiębiorcom, którzy zdecydują się na rozpoczęcie współpracy, bezpłatne szkolenia z zakresu korzystania z możliwości odzyskiwania zaległych płatności oraz zgłaszania nierzetelnych dłużników za pośrednictwem swojego systemu informatycznego (współpraca może się bowiem odbywać za pomocą specjalnej aplikacji internetowej, do której dostęp otrzymują klienci InfoMonitora).