Kolejna awaria PKO BP

Klienci PKO Banku Polskiego nie cieszyli się długo dostępem do kont. Po awarii tuż przed długim weekendem, w piątkowy wieczór internauci poinformowali, że nie działa bankowość elektroniczna. Tymczasem nie dalej jak we wtorek pisaliśmy, że kolejna bankowa awaria to kwestia czasu.

AKTUALIZACJA [15.11.2013, godz. 23.05]: Dostęp do serwisów iPKO i Inteligo został przywrócony.

Około 20:00 na facebookowym profilu banku pojawiła się informacja: „Szanowni Klienci, w chwili obecnej serwisy internetowe są niedostępne. Natomiast bez problemów można płacić kartami w sklepach, czy wypłacać gotówkę w bankomatach. Pracujemy, aby serwisy były dostępne jak najszybciej. Może to potrwać 30 min, maksymalnie do kilku godzin. Przepraszamy za zaistniałą sytuacje”.

Inteligo w tym samym czasie poinformowało: „Mamy czasową niedostępność serwisów internetowych. Pracujemy nad tym, aby były dostępne jak najszybciej. Przepraszamy za zaistniałą sytuację. Jednocześnie informujemy, że karty płatnicze i wypłaty z bankomatów działają bez problemów.”

 

Klienci skarżą się na facebookowym profilu banku

Przy próbie logowania do konta klienci otrzymują informację: „Wystąpił błąd wewnętrzny aplikacji. Wynik realizowanej operacji nie jest znany. Jeśli zlecałeś przelew sprawdź w transakcjach oczekujących oraz na historii rachunku, czy dana dyspozycja została zrealizowana.”

Próba logowania do konta przez iPKO
  Próba logowania do strony internetowej iKO

W czwartek bank zorganizował konferencję prasową, podczas której chwalił się wynikami finansowymi za ostatni kwartał. Pytany przy okazji przez dziennikarzy o awarię prezes banku Zbigniew Jagiełło przepraszał klientów: „– Przepraszamy za tę sytuację. Nie chcemy, żeby takie sytuacje się powtarzały – powiedział. Niestety, sytuacja ta jednak się powtórzyła. Nikt chyba nie spodziewał się jednak, że stanie się to tak szybko.

Komentuje dr Michał Kisiel, analityk Bankier.pl

Jesień z kłopotami dla klientów PKO BP

Największy detalista w Polsce przeżywa powtarzające się kłopoty. We wrześniu odczuli je klienci Inteligo, gdzie przy okazji zmiany systemu informatycznego z kont zaczęły znikać pieniądze. W zeszły weekend problemy mieli z kolei użytkownicy kart płatniczych, które odmówiły posłuszeństwa w sklepach i bankomatach. Teraz padło na serwis bankowości internetowej.

Wraz ze wzrostem stopnia komplikacji bankowych systemów informatycznych, awarie stają się coraz częstsze i bardziej dotkliwe. Dlatego warto nie polegać w stu procentach na jednym banku i zabezpieczyć się przed utrudnieniami w dostępie do pieniędzy.

Sam bank niedogodności komentował następująco:

– Przyczyny występujących utrudnień były od banku niezależne. Wynikły z awarii sprzętu, który na nasze zlecenie dostawca niezwłocznie wymienił. Ostatnie utrudnienia nie miały związku z awarią, która miała miejsce w zeszły piątek i sobotę przez kilka godzin i której skutki zostały już usunięte.

/ kws