Jak wskazują badania przeprowadzone przez Fraunhofer Institute i IBM Institute for Business Value jednym z najważniejszych obszarów, w którym obserwujemy największe zmiany w sektorze bankowym, jest obsługa klienta bankowości detalicznej. Odpowiedzią na obserwowany wzrost konkurencyjności na polskim rynku usług bankowych jest m.in. transformacja oddziałów bankowych w nowoczesne centra obsługi klienta. Banki muszą sprostać potrzebom coraz bardziej wymagających Klientów, którzy z jednej strony chcą szybkiej i sprawnej obsługi w obszarze produktów i usług masowych, z drugiej jednak szukają coraz bardziej niszowych i wyspecjalizowanych usług bankowych. Niezbędna w tym celu okazuje się innowacyjna technologia, która pozwala na skrócenie czasu wprowadzenia nowych produktów na rynek oraz sprawną obsługę klienta z wykorzystaniem wszystkich kanałów sprzedaży.
Podczas tegorocznego forum przedstawiono możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii, mierzalne korzyści z ich wprowadzenia oraz wpływ na sprzedaż, jakość i efektywność obsługi klienta. Zaprezentowano między innymi rozwiązanie Front Office firmy Chordiant, które integruje i zastępuje szereg aplikacji do obsługi klienta wykorzystywanych przez banki w oddziałach oraz call center. Rozwiązanie to jest wykorzystywane na świecie przez takie banki, jak: Lloyds, Barcleys, Citigroup, Deutsche Bank oraz wdrożone zostało również przez jeden z najprężniej rozwijających się obecnie banków w Polsce. Rozwiązanie Front Office wdrożone zostało w oparciu o koncepcję SOA (Service Oriented Architecture), której główną korzyścią jest skrócenie czasu wprowadzania nowych produktów na rynek, koniecznych dla zachowania przewagi konkurencyjnej banku. Specjalny gość konferencji, Andreas Bräutigam, z Deutsche Bank PBC S.A., zaprezentował realne efekty z wdrożenia tego rozwiązania w Deutsche Banku oraz przedstawił strategię sprzedaży w oddziałach Q110 Deutsche Bank w Niemczech. Omawiając projekt „Deutsche Bank of the Future”, przedstawił innowacyjne podejście banku do obsługi klienta. Klient oddziału banku Q110 podczas wizyty w nowocześnie zaprojektowanej placówce może korzystać nie tylko z nowoczesnych technologii bankowych (tj. interaktywne bankomaty, kioski) oraz do innowacyjnych produktów (m.in. konto w pudełku), ale również może odwiedzić galerię, czy zjeść lunch w restauracji bankowej. W oddziale stworzono również miejsce, gdzie rodzice mogą pozostawić swoje dzieci pod opieką przedszkolanki. Klient ma też możliwość zrobienia zakupów w sklepie z modnymi produktami.
„Forum Sektora Finansowego jest okazją, aby wspólnie ze specjalistami z branży finansowej omówić najnowsze trendy, doświadczenia oraz przykłady wdrożonych innowacyjnych rozwiązań u Klientów w sektorze bankowym. To również miejsce, gdzie prezentujemy najnowsze rozwiązania technologiczne IBM wspierające strategie banków, pozwalające na osiągnięcie przez nie wymiernych korzyści biznesowych.” – powiedział Andrzej Gibas, Dyrektor Sprzedaży dla sektora finansowego w IBM Polska.
Materiały konferencyjne z Forum Sektora Finansowego są dostępne na stronie: ibm.com/pl/events/fsf