Głównym punktem spotkania było przyjęcie danych z ostatniej fali badania Radio Track. Po dokładnym przestudiowaniu danych zawartych w Raporcie Technicznym, przedstawiciele Komitetu Badañ Radiowych nie zgłosili żadnych uwag do realizacji badania, tym samym dane z miesiąca stycznia 2006 zostały uwolnione.
Komitet Badań Radiowych zakończył pracę nad ostateczną wersją Kodeksu Dobrych Praktyk Marketingowych. Kodeks począwszy od 1 lutego br. stanowi integralną część umowy podpisywanej z MillwardBrown SMG/KRC, dotyczącej wykorzystania danych z badania Radio Track. Wszyscy klienci badania i członkowie KBR są zobowiązani do przestrzegania Kodeksu.
Nadrzędnym celem Komitetu Badań Radiowych jest dbanie o wiarygodność i rzetelność realizowanych badań słuchalności radia.
Stworzenie kodeksu postępowania nadawców radiowych wobec badań Radio Track to rozwiązanie, które stoi na straży jakości badań radiowych w Polsce.
Wolą Komitetu jest, aby w jego gronie zasiadali przedstawiciele jak największej liczby stacji radiowych.
Podczas spotkania KBR przegłosował także rozwiązanie istotne z punktu widzenia podmiotów radiowych dotyczące formuły zmiany nazwy stacji radiowej w badaniach słuchalności. Od lutego (tak naprawdę, to od 27 stycznia 2006 roku, jest możliwa taka zmiana przed wydaniem zgody KRRiTV na podstawie wniosku zainteresowanego podmiotu do KBR. Do wniosku powinny być dołączone następujące dokumenty: złożony wniosek do KRRiTV dotyczący zmiany nazwy, deklarację podmiotu o używaniu nowej nazwy w emitowanym programie, prawa do koncesji oraz do nazwy przeciwko którym nie toczy się postępowanie.
Komitet Badań Radiowych podczas kolejnych spotkań (9 i 10 marca br.) dokona przeglądu ofert od firm badawczych. Komitet tym samym zaprasza instytuty badawcze, które realizują badania metodą pasywną, bądź też inna ciekawa metodą odmienna od realizowanej, do składania ofert na realizację badania słuchalności przez następne lata. Kontakt w sprawie składania ofert: m.gubera@eurozet.pl. Jeszcze w bieżącym roku będzie rozstrzygany konkurs ofert na realizację badania w kolejnych latach.