„Otwieramy nowe placówki, aby być coraz bliżej klientów i ułatwiać im dostęp do naszych produktów i usług. Rozszerzając sieć dystrybucji poprzez placówki franczyzowe chcemy również wzmocnić możliwości sprzedażowe banku. Liczba placówek partnerskich na terenie kraju przekroczyła już 100″ – powiedziała Grażyna Sipińska, Dyrektor Regionalny ds. Detalicznych w Regionie Północno-Zachodnim w ING Banku Śląskim.
Nowoczesne placówki partnerskie wyróżnia inny niż dotychczas model organizacji i funkcjonowania. Główną rolą pracowników w oddziale partnerskim jest doradzanie Klientom przy wyborze produktów finansowych oraz ich sprzedaż. Natomiast wszelkich transakcji można dokonać samodzielnie za pomocą urządzeń bankowości elektronicznej. Utworzenie samoobsługowej strefy transakcyjnej pozwala wyeliminować obrót gotówkowy między Klientami a pracownikami placówki. W jednostce nie ma punktu kasowego. Jego funkcja w całości została przejęta przez bankomat, wpłatomat oraz dostęp do serwisu INGBankOnLine oraz HaloŚląski i Call Center.
W nowych jednostkach przestrzeń jest podzielona na dwie części. W samoobsługowej strefie transakcyjnej Klienci mają do dyspozycji bankomat, terminal internetowy oraz wpłatomat – nowość w sieci ING Banku Śląskiego. W części sprzedażowej mieści się punkt informacyjny, stanowiska doradców oraz pokój spotkań. Taki układ pozwala na niezależne funkcjonowanie obu części. Dzięki temu Klienci o dowolnej porze mogą skorzystać z urządzeń umożliwiających dokonywanie wpłat, wypłat i przelewów.
Dzięki zastosowaniu takich rozwiązań zwiększa się również bezpieczeństwo i obniża koszt funkcjonowania placówki. Jednocześnie zostaje zachowana pełna funkcjonalność jednostki bankowej, która może obsługiwać zarówno klientów indywidualnych jak i małe firmy.