Kolejne nowe dane w bazie Acxiom Polska

Wysyłka papierowej ankiety Acxiom Polska stała się już tradycją, kontynuowaną od 1998 roku. Obecnie firma przeprowadza taką akcję dwa razy w roku kierując swoje kwestionariusze, już nie do wszystkich, ale do wyselekcjonowanych gospodarstw domowych w całym kraju. W ostatniej emisji programu zbierania danych o konsumentach zrealizowanego na przełomie lutego i marca b.r. wzięło udział ponad 64 tys. gospodarstw domowych.

Przygotowując plan emisji ankiety, mieliśmy na celu pozyskanie informacji o konsumentach cechujących się w miarę dobrym statusem ekonomicznym oraz pozytywnym nastawieniem do komunikacji bezpośredniej
– mówi Mariusz Pawłowski, Dyrektor Działu Analiz w Acxiom Polska, odpowiedzialny za kwestie rozwoju bazy danych firmy. Zebrane dane, zarówno ze względu na swoją aktualność, ciekawy profil respondentów, jak i nowe, pogłębione informacje na temat zachowań zakupowych czy wybieranych marek, stanowić będą atrakcyjne grupy docelowe dla naszych klientów oraz cenny materiał do analiz.

Wśród nowych zagadnień, o jakie zapytano konsumentów w ostatnim kwestionariuszu, znalazły się kwestie dotyczące min. ubezpieczeń zdrowotnych (pokrywających koszty korzystania z prywatnej opieki medycznej), dostawców energii elektrycznej czy też pogłebionych informacji o czynnikach decydujących o wyborze dostawców produktów i usług finansowych.

Ankieta zawierała również pytania zadane specjalnie na życzenie klientów Acxiom, którzy tą drogą postanowili zebrać informacje z rynku oraz zbudować własną bazę potencjalnych nabywców – na tego typu działania zdecydowały się min. firmy z branży finansowej oraz motoryzacyjnej.