Kolejne zmiany kadrowe w Pekao: odchodzi Robert Moreń

 

W poniedziałek informowaliśmy o roszadach kadrowych w biurze prasowym Pekao SA. To nie koniec zmian: z banku odchodzi również Robert Moreń, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej.

Robert Moreń z Bankiem Pekao SA związany jest od 2003 roku. Do 2008 roku pełnił funkcję rzecznika prasowego tej instytucji, później przeszedł do Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, gdzie objął stanowisko dyrektora. Dziś redakcja została poinformowana, że z końcem stycznia odchodzi z Banku Pekao SA. Nie są znane powody tej decyzji.

To kolejna w tym tygodniu zaskakująca zmiana kadrowa w Pekao SA. W poniedziałek o odejściu z banku poinformował Arkadiusz Mierzwa, rzecznik prasowy. Jeszcze tego samego dnia poznaliśmy nazwisko jego zastępcy – rzecznikiem Pekao SA została Katarzyna Karpiuk. Karpiuk karierę zawodową rozpoczynała w Radiu WAWA. Następnie przez 19 lat pracowała w agencjach marketingowych, w tym przez ostatnie 12 lat w agencji DRAFTFCB na stanowisku dyrektora strategicznego i partnera zarządzającego. Do jej obowiązków należeć będzie koordynacja polityki medialnej grupy oraz nadzór nad pracą zespołu biura prasowego banku. W komunikacie banku napisano, że wybór Katarzyny Karpiuk ma być pierwszą „oznaką zmian w strategii komunikacji Banku Pekao inicjujących proces wzmocnienia istniejących relacji z mediami i komunikacji z klientami oraz wszystkimi innymi interesariuszami. Pekao chce w ten sposób zbudować również nowe standardy komunikacji i być bliżej potrzeb rynku.”

Będzie to nie lada wyzwanie, bo Pekao SA nigdy nie był zbyt wylewny dla mediów. Wynikało to z przyjętej przez zarząd polityki informacyjnej. Praca rzecznika w takim zamkniętym modelu komunikacyjnym nie jest prostym zadaniem. Z jednej strony oczekiwania mediów, z drugiej twardy zarząd banku. Być może z tego względu w biurze prasowym występowała tak duża rotacja. Przypomnijmy, z bankiem rozstali się wcześniej m.in. Mirosław Kuk, Anna Papka, Magdalena Załubska-Król czy Wioletta Rodzach.

Przed Bankiem Pekao SA burzliwy okres. Z jednej strony proces rebrandingu, z drugiej konieczność walki o udziały w rynku. Rynek konsoliduje się coraz mocniej i lada moment rozpocznie się agresywna walka o strefy wpływów. Śpiący przez lata konkurent – PKO BP – już się przebudził i przeszedł do rynkowej ofensywy (także medialnej). Czas pokaże, czy Pekao uda się rzeczywiście zbudować nowe standardy komunikacji i być bliżej potrzeb rynku. Nowemu rzecznikowi życzymy powodzenia!