Klienci Santander Bank Polska mogą integrować rachunki z 9 banków i inicjować przelewy z 8 banków w Santander open. Nowością jest dołączenie rachunków z Nest Bank w aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej.
Santander Bank Polska udostępnił usługi otwartej bankowości w czerwcu 2020 roku. Klienci mogą sprawdzać saldo i historię kont, które mają w różnych bankach oraz inicjować transakcje płatnicze przelewem krajowym Elixir z bankowości internetowej i mobilnej. Dodatkową korzyścią, jeśli klient wyrazi zgodę na przetwarzanie danych z innych banków, jest możliwość szybszego sprawdzenia zdolności kredytowej oraz zaproponowanie maksymalnie dopasowanej oferty.
Obecnie klienci Santander Bank Polska mogą integrować rachunki on-line prowadzone w dziewięciu bankach (usługa AIS): Nest Bank, Alior Bank, Bank Millennium, BNP Paribas, Credit Agricole, ING, mBank, PKO BP i Pekao S.A. Z kolei z ośmiu banków można inicjować przelewy (usługa PIS): Alior Bank, Bank Millennium, BNP Paribas, Credit Agricole, ING, mBank, PKO BP i Pekao S.A. Agregowanie rachunków oraz inicjowanie przelewów jest możliwe zarówno w bankowości elektronicznej Santander internet, jak i aplikacji Santander mobile.
Klienci, którzy dodali konta w usłudze Santander open, i których wynagrodzenie wpływa na rachunek prowadzony w innym banku mogą liczyć na dodatkowe udogodnienia. Dzięki dostępowi do danych z innego banku możliwe jest skorzystanie z kredytu gotówkowego online ( RRSO 20,59%), karty kredytowej (RRSO 25,73%) oraz limitu w koncie (RRSO 23,83%) bez konieczności dostarczania zaświadczeń o wynagrodzeniu.
Jak korzystać z Santander open?
Wejście w świat otwartej bankowości może być proste i szybkie. Klient po zalogowaniu do Santander internet otwiera Pulpit, opcję „Dodaj konta z innych banków”, a następnie odpowiedni bank z listy. W przypadku Santander mobile na pulpicie trzeba wybrać „Dodaj”, a następnie „Dodaj konta z innych banków”. Jednorazowo należy zaakceptować regulamin oraz wyrazić niezbędne zgody. Następnie wystarczy zalogować się do banku, który prowadzi wybrane konto, aby potwierdzić agregację. Zgoda musi być udzielana ponownie co 90 dni i może zostać wycofana w dowolnym momencie. Po agregacji konta klient będzie widział wszystkie swoje rachunki w zakładce „Twoje produkty” – zarówno w bankowości internetowej, jak i mobilnej Santander Bank Polska.
Po dodaniu rachunków można zainicjować przelew Elixir z konta prowadzonego w innym banku. W Santander internet – przy rachunku dodanym z innego banku należy kliknąć opcję „Przelewy”, a następnie „Złotowy z rachunku w innym banku”. Uzupełnić odbiorcę przelewu, kwotę i tytuł, potem wybrać „Dalej” i „Wyślij przelew”. W ostatnim kroku pokaże się ekran, który potwierdza, że zlecenie zostało przekazane do realizacji w innym banku. Przelew jest realizowany zgodnie z terminami realizacji banku prowadzącego rachunek oraz opłatą za przelew zgodną z jego cennikiem. Warto podkreślić, że w tym procesie Santander Bank Polska, na żadnym etapie, nie jest odbiorcą przelewanych pieniędzy.
Źródło: Santander Bank Polska