Od grudnia 2009 roku zaczyna się instalacja terminali zbliżeniowych w 700 salonikach prasowych, należących do spółki Kolporter Sieci Handlowe w całej Polsce. Do końca stycznia we wszystkich salonikach prasowych będzie można płacić przy użyciu zbliżeniowych kart MasterCard PayPass lub Maestro PayPass za gazetę i drobne zakupy.
W tym celu wystarczy zbliżyć kartę lub urządzenie (np. zawieszkę płatniczą lub telefon), wyposażone w tę technologię, do terminala płatniczego z funkcjonalnością PayPass bez konieczności szukania
w kieszeni drobnych, podawania karty sprzedawcy, czy wkładania jej do czytnika. Zakupy
z PayPass’em do kwoty 50 złotych nie wymagają podpisu, ani wstukania kodu PIN, co jeszcze bardziej przyspiesza przebieg transakcji. Placówki Kolportera wyposaża w specjalne czytniki transakcji zbliżeniowych firma MCX, a agentem rozliczeniowym jest First Data Polska.
„PayPass jest niezwykle wygodny zarówno dla kupujących, jak i sprzedawców, dlatego zdecydowaliśmy się na jego wdrożenie. Transakcja przy użyciu tej technologii jest znacznie szybsza niż w przypadku gotówki, czy tradycyjnej karty, więc w godzinach największego natężenia ruchu klientów użycie PayPass’a eliminuje kolejki, czyli zdecydowanie poprawia standard obsługi klienta” – mówi Mateusz Wiśniewski, prezes Kolportera Sieci Handlowe.
PayPass™ jest zbliżeniowym sposobem płatności, szybszą i wygodniejszą niż gotówka metodą płacenia za codzienne drobne sprawunki. PayPass jest idealnym rozwiązaniem wszędzie tam, gdzie szybkość transakcji ma kluczowe znaczenie, czyli w salonikach prasowych, sklepach spożywczych, barach i restauracjach szybkiej obsługi, drogeriach, na stacjach benzynowych, przy automatach
z napojami, w kinach, komunikacji miejskiej, na stadionach, czy w taksówkach.
„Karty z technologią PayPass to świetny sposób na zwiększenie satysfakcji klientów, bo po prostu oszczędzają ich czas. Są proste w obsłudze i bezpieczne. Możliwość skrócenia czasu oczekiwania
w kolejkach to także istotny argument dla samych sprzedawców. Dlatego cieszy mnie fakt,
że Kolporter, ze swoją imponującą siecią sprzedaży, zdecydował się na wprowadzenie technologii płatności zbliżeniowych. Ta decyzja utwierdza nas w przekonaniu, że długoletnia walka z gotówką, jaką prowadzi MasterCard, przynosi oczekiwane rezultaty. Wierzę, że Kolporter będzie naszym strategicznym sojusznikiem w boju o bezgotówkową przyszłość” – mówi Paweł Rychliński, dyrektor generalny Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce.
W Polsce karty zbliżeniowe w technologii PayPass akceptują między innymi: sieć restauracji McDonald’s, kawiarnie Coffeeheaven, sklepy Żabka, księgarnie Empik oraz korporacja Wawa Taxi.
Z kolei karty i urządzenia MasterCard PayPass i Maestro PayPass znajdują się w ofercie takich banków jak: BZ WBK, ING Bank Śląski, Alior Bank, mBank, Multibank oraz Polbank.
Źródło: MasterCard