Spółka Sklepy KOMFORT otrzymała wyróżnienie w polskiej edycji konkursu na najlepszy koncept sklepu wnętrzarskiego Global Innovator Award (GIA), w kategorii handel wielkopowierzchniowy.
Jury konkursu, złożone z przedstawicieli branży wnętrzarskiej oraz specjalistów w dziedzinie visual merchandisingu, doceniło prowadzone przez Komfort działania na rzecz rozwoju i modernizacji konceptu sklepów oraz profesjonalizm w handlu. Wręczenie nagród odbyło się podczas I Kongresu Wyposażenia Wnętrz, który odbył się na początku listopada w Warszawie. Tegorocznym zwycięzcą, który zakwalifikował się do światowych eliminacji, został sklep Abonda z Warszawy.
Konkurs na najbardziej innowacyjną koncepcję sklepu Global Innovator Award (GIA) jest organizowany od dziewięciu lat przez międzynarodową organizację International Housewares Association (IHA). W konkursie może brać udział każdy sklep, który ma w ofercie elementy wyposażenia wnętrz. International Housewares Association jest organizacją non profit, która od ponad siedemdziesięciu lat wspiera rozwój branży wyposażenia wnętrz na świecie. W Polsce partnerem i sponsorem konkursu jest magazyn branżowy „Ambiente” należący do wydawnictwa Promedia. Laureatami trzech poprzednich, polskich edycji zostali:
2006 rok – Porcella, 2007 rok- Impresja, 2008 rok – Almi Decor – zwycięzca światowej edycji
Visual merchandising w nagrodzonym sklepie.
Do tegorocznej edycji zgłoszony został sklep Komfort zlokalizowany obok CH Tesco przy ul. Św. Teresy 94 w Łodzi. Sklep jest urządzony zgodnie ze standardami sieci. Na niewielkiej powierzchni 660 m2 zostały w nim zaprezentowane wszystkie oferowane branże: podłogi drewniane, panele, wykładziny dywanowe i elastyczne, dywany, tkaniny, drzwi, schody oraz akcesoria niezbędne do montażu i pielęgnacji, łącznie kilkanaście tysięcy produktów. W sklepie zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań visual merchandisingowych.
Przede wszystkim sklep cechuje się czytelnym, a zarazem płynnym podziałem przestrzeni na poszczególne działy. Co istotne, z dowolnego miejsca w salonie klient widzi wszystkie branże i bez trudu odnajduje interesujące go produkty. Centralnym miejscem jest punkt informacyjno-kasowy, przy którym dyżuruje wykwalifikowany personel służący radą i pomocą na każdym etapie aranżacji podłogi – od projektu, poprzez montaż, aż po czyszczenie i konserwację. Dzięki takiej lokalizacji personel jest cały czas w polu widzenia klienta. Sprawia to wrażenie większej dostępności personelu, ułatwia kontakt. Dodatkowo w każdym dziale wyodrębniono mniejsze stanowiska informacyjne, przy których dostępne są wzorniki produktów na zamówienie, katalogi, ulotki.
W sklepie zastosowano meble systemowe oraz stojaki zaprojektowane wg standardów sieci. Należą do nich m.in. biblioteczna wykładzin dywanowych na zamówienie ułożona w tęczę kolorów mieszcząca ponad 600 wzorników, ekspozytor z 700 wzorami tkanin, ekspozytory drewna i paneli mieszczące około 600 próbników. Również posadzka w sklepie została wykorzystana do prezentacji różnych typów pokryć podłogowych. Są to tzw. showfloory. Klient przemieszczając się po sklepie stąpa na przemian po miękkich i twardych podłogach, może wyczuć różnicę w miękkości pod stopami oraz w stopniu akustyczności różnych materiałów.
W asortyment podłogowy wkomponowano ekspozycję drzwi. Obejmuje ona kilkanaście skrzydeł od klasycznych po nowoczesne. Kolorystyka drzwi współgra z kolorystyką podłóg pozostających w bezpośrednim sąsiedztwie. Dzięki temu klient planujący zakupy obu produktów od razu widzi w jaki sposób dobrać do siebie wzory. Ofertę skrzydeł uzupełnia kolekcja okuć oraz klamek.
W każdej z oferowanej kategorii jest możliwość dokonywania indywidualnych zamówień, na podstawie dostępnych wzorników oraz katalogów producentów. W ramach danego wzoru np. dywanu wybrać można rozmiar, kształt a nawet zaprojektować własny. Wykładzinę można przyciąć w dowolnym kształcie i zamówić jej obszycie. Osoby niezdecydowane mogą wypożyczyć próbniki do domu, aby dopasować je do innych elementów wystroju mieszkania.
Dzieci często towarzyszą rodzicom podczas zakupów. Specjalnie z myślą o małych klientach w salonie zaprojektowany został kącik dziecięcy, wypełniony zabawkami skierowanymi do różnych grup wiekowych. Rodzice mogą spokojnie zostawić w nim swoje pociechy i skoncentrować się na zakupach. Tu również można wybrać dziecięcy dywanik czy wykładzinę.
W oczekiwaniu na realizację zamówienia w sklepie można napić się kawy lub herbaty.
Źródło: Komfort