Komisja Nadzoru Finansowego wydała zgodę na połączenie Banku BPH i GE Money Banku

Komisja Nadzoru Finansowego poinformowała, że wydała zgodę na połączenie Banku BPH i GE Money Banku.

Połączenie pozwoli wykorzystać atuty obydwu banków wynikające z solidnej bazy klientów, większej skali działania oraz efektywnych procesów. Połączony bank będzie miał wyższy potencjał rozwoju: pełna oferta produktów będzie oferowana klientom poprzez zróżnicowane kanały dystrybucji. Po połączeniu bank będzie aspirować do zdobycia pozycji banku pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych, małych i średnich przedsiębiorstw oraz średniej wielkości klientów korporacyjnych.

 

Bardzo cieszy nas decyzja Komisji. Ten moment jest zwieńczeniem wielu miesięcy przygotowań do połączenia. Z każdym dniem jesteśmy coraz bliżej tej historycznej dla nas chwili – powiedział Józef Wancer, prezes zarządu Banku BPH. – Planujemy, że połączenie nastąpi z końcem tego roku.


Połączenie otwiera drogę ku pomyślnemu wzrostowi naszego biznesu w Polsce – powiedział David Kay, p.o. Prezesa Zarządu GE Money Banku. – Teraz możemy w pełni skoncentrować się na ofercie produktowej i potrzebach naszych klientów.


29 lipca br. Zarządy i Rady Nadzorcze obydwu banków przyjęły zweryfikowany Plan Połączenia oraz Strategię rozwoju dla Połączonego banku na lata 2009-2012. 27 października 2009 r. akcjonariusze Banku BPH i GE Money Banku jednogłośnie zaakceptowali Plan Połączenia, wyrażając tym samym zgodę na połączenie obydwu banków na warunkach określonych w tym Planie.

CO POŁĄCZENIE OZNACZA DLA KLIENTÓW?


Dzięki połączeniu klienci obu banków zyskają dostęp do większej sieci dystrybucji oraz szerszej palety produktów.

Oferta połączonego banku sięgać będzie do źródeł zarówno Banku BPH, jak i GE Money Banku. Z GE Money Banku zaczerpniemy doświadczenia związane ze sprzedażą produktów consumer finance, natomiast dzięki doświadczeniom Banku BPH będziemy mieć mocną ofertę depozytową oraz świadczyć usługi na najwyższym poziomie dla małych i średnich firm, a także klientów korporacyjnych. W naszej ofercie znajdą się usługi maklerskie, produkty skarbowe oraz zarządzanie aktywami poprzez spółkę zależną BPH TFI. Mamy dobrze rozwinięte produkty dla wszystkich grup docelowych klientów – będą one oferowane we wszystkich placówkach z chwilą fuzji prawnej – powiedział Józef Wancer.

Wyjątkiem będzie obsługa gotówkowa, której obecne placówki GE Money Banku nie prowadzą. Bank będzie potrzebować czasu, aby dokonać pełnej unifikacji sposobu obsługi Klientów w tym zakresie.

Dla Klientów GE Money Banku fuzja z Bankiem BPH będzie oznaczała zmianę nazwy i logo, ponieważ połączony Bank będzie działał pod nazwą Bank BPH oraz marką, która od początku listopada została wprowadzona w Banku BPH. Po fuzji prawnej zostanie przeprowadzony rebranding oddziałów GE Money Banku. Pomimo zmiany nazwy i logo, umowy zawarte przez Klientów z GE Money Bankiem będą obowiązywały w połączonym banku i nie będą wymagały zawierania aneksu. Do spłaty kredytów zaciągniętych w GE Money Banku klienci będą mogli używać dotychczasowych numerów rachunków
i blankietów spłat. O ewentualnych zmianach numerów rachunków Klienci zostaną poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem.

Umowy klientów Banku BPH pozostaną w mocy i nie będą wymagały aneksowania. Numery rachunków pozostaną takie same.

W przypadku obydwu banków nie zmieni się sposób logowania oraz obsługi poprzez systemy bankowości internetowej.

Co zmieni się po połączeniu GE Money Banku i Banku BPH dla Klientów?


Klienci GE Money Banku

Klienci Banku BPH

BEZ ZMIAN

  • wszystkie umowy pozostaną w mocy i nie będą wymagały sporządzania aneksów;
  • do spłaty kredytów Klienci będą mogli używać dotychczasowych numerów rachunków;
  • karty kredytowe wydane przez GE Money Bank pozostają ważne, a zasady ich obsługi nie zmieniają się;
  • logowanie i obsługa rachunków poprzez system GEM24 będą odbywały się na dotychczasowych zasadach.
  • wszystkie umowy pozostaną w mocy i nie będą wymagały sporządzenia aneksów;
  • numery rachunków pozostaną takie same;
  • karty płatnicze wydane przez Bank BPH pozostają ważne, a zasady ich obsługi nie zmieniają się;
  • logowanie i obsługa rachunków poprzez System Bankowości Internetowej Sez@m będą odbywały się na dotychczasowych zasadach.
  • wszystkie umowy pozostaną w mocy i nie będą wymagały sporządzenia aneksów;
  • numery rachunków pozostaną takie same;
  • karty płatnicze wydane przez Bank BPH pozostają ważne, a zasady ich obsługi nie zmieniają się;
  • logowanie i obsługa rachunków przez System Bankowości Internetowej Sez@m będą odbywały się na dotychczasowych zasadach.

ZMIANY

  • połączony Bank będzie działał pod nazwą i logo Bank BPH;
  • zmieni się wygląd placówek, oprawa graficzna kierowanej do Klientów korespondencji i materiałów reklamowych;
  • powiększy się liczba placówek;
  • Klientom zostaną zaoferowane nowe produkty i usługi.
  • powiększy się liczba placówek.
  •  powiększy się liczba placówek

W związku planowanym połączeniem od sierpnia br. działa specjalna strona internetowa: www.integracja.gemoneybank.pl, www.integracja.bph.pl oraz infolinia, gdzie pod numerem telefonu (58) 308 56 56 Klienci mogą uzyskać informacje dotyczące planowanego połączenia. Poczynając od połowy października, do 2,35 mln klientów obu banków zostały wysłane listy zapowiadające nadchodzące zmiany.

STRATEGIA POŁĄCZONEGO BANKU


Zgodnie z przyjętą w lipcu strategią bank będzie dążył do tego, aby do 2012 roku osiągnąć wskaźnik zwrotu na kapitale (ROE) w wysokości 17% lub więcej oraz wskaźnik kosztów do dochodów (Cost/Income) poniżej 50%.

Do 2012 roku połączony bank zamierza umocnić swoją pozycję na rynku bankowości dla MSP, zdobywając 10% udział w kredytach dla tego segmentu. Na rynku detalicznym aspiracją połączonego banku jest 11% udział w segmencie kart kredytowych, 8% udział w kredytach gotówkowych i 4% udział w kontach osobistych oraz utrzymanie 30% udziału w segmencie kredytów ratalnych, a także 7% udział w kredytach hipotecznych. Bank zamierza również intensywnie rozwijać bankowość korporacyjną powiększając udział w rynku kredytów i rozwijając nowoczesne produkty bankowości transakcyjnej. Celem połączonego banku jest także zdobycie 7% udziału w negocjowanych podstawowych produktach skarbowych, oferowanych w walutach obcych, a także 4% udziału w depozytach klientów indywidualnych, MSP i klientów korporacyjnych.

Według założeń Strategii, do roku 2012 sieć dystrybucji obejmie: 337 oddziałów własnych, 350 placówek partnerskich, 11 centrów korporacyjnych, 25 centrów MSP oraz 350 mobilnych agentów dla tego segmentu, jak również 2 300 placówek agencyjnych i 2 800 punktów sprzedaży ratalnej. Strategia Banku oparta będzie na zapewnianiu dostępu do produktów i usług poprzez wykorzystanie wielokanałowej sieci dystrybucji, z mocnym akcentem na bankowość internetową i telefoniczną, a liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej wzrośnie z 400 tys. w 2009 roku do planowanych 1,5 mln w 2012 roku.

Źródło: GE Money Bank