Kompania Piwowarska umacnia przewagę na polskim rynku piwa

W okresie 12 miesięcy 2005 roku (1 stycznia – 31 grudnia), sprzedaż Kompanii Piwowarskiej przekroczyła 11,2 mln hl piwa. To kolejny rekordowy wynik – żaden polski producent piwa nie osiągnął dotychczas sprzedaży przekraczającej 11 mln hl w roku kalendarzowym. KP uzyskała w całym roku 12,6% wzrostu sprzedaży (w 2004 r. sprzedaż KP wyniosła 9,96 mln hl), co stanowi wynik o dwa i pół raza wyższy niż średni wzrost w branży, który wyniósł 5,1%.

Udział KP w rynku w roku kalendarzowym 2005 wyniósł 37,1%, co stanowi wzrost o ponad 2,5% w stosunku do roku 2004 (kiedy to udział w rynku wynosił 34,6%). Był to drugi z kolei rok, w którym udział KP w rynku wzrósł o 2,5% (również w 2004 r. udział KP w rynku powiększył się o 2,5%)

Kompania Piwowarska jest liderem rynku od czerwca 2004 r., choć udział w rynku za cały rok 2004 był niższy o 0,1% w stosunku do najbliższego konkurenta. Jednakże w ubiegłym roku Kompania umocniła swoją przewagę, która na koniec 2005 r. wyniosła 3,8%.

Spółka wypracowała też silny wzrost eksportu. W ostatnich sześciu miesiącach eksport Kompanii Piwowarskiej wzrósł o 95%, przy czy dwie trzecie sprzedaży eksportowej przypada na markę Tyskie. Główne kierunki eksportu to Stany Zjednoczone, Kanada, Niemcy, Wielka Brytania i Irlandia.

W roku kalendarzowym 2005 Kompania Piwowarska zapisała na swoim koncie wiele sukcesów. Oto najważniejsze z nich w skrócie:

Wprowadzenie marki Dog in the Fog
W 2005 Kompania Piwowarska z powodzeniem wprowadziła na rynek nową markę piwa „Dog in the Fog”. Wprowadzeniu marki towarzyszyła innowacyjna kampania reklamowa i public relations.

Wyniki w roku obrotowym 2005
W maju 2005, Kompania Piwowarska ogłosiła wyniki finansowe w roku obrotowym 2005 (kwiecień 2004 – marzec 2005). Zysk netto wyniósł 481 mln zł, przy przychodach ze sprzedaży przekraczających 3,3 mld zł. Z takim wynikiem KP była najbardziej rentowną spółką piwowarską w Polsce.

Najlepsza obsługa klienta
Według niezależnego badania przeprowadzonego przez instytut Pentor, Kompanię Piwowarską uznano za lidera wszystkich spółek piwowarskich w Polsce pod względem jakości obsługi klienta. Nasza spółka jest liderem w rankingach ogólnej satysfakcji klientów, dlatego cieszymy się, że również dystrybutorzy, sieci detaliczne, tradycyjne sklepy i punkty gastronomiczne uznały nas za najlepszego kontrahenta w Polsce.

Tyskie symbolem Polski
Marka Tyskie była Głównym Sponsorem Wystawy Narodowej na wystawie światowej Expo 2005, odbywającej się w Japonii. Przy współudziale polskiego rządu i oficjalnej delegacji zorganizowaliśmy Dzień Polskiego Piwa. Długa kolejka japońskich gości przy polskim pawilonie była kolejnym dowodem doskonałej jakości Tyskiego, uznawanej już przez konsumentów na całym świecie. W tym samym czasie w wielu miastach Polski odbyła się seria 45 biesiad piwnych. W tym roku w imprezach tych udział wzięło ponad 200 tys. konsumentów.

Tyskie uznane za najlepsze piwo świata
Tyskie uhonorowane zostało najbardziej prestiżową nagrodą światowego przemysłu piwnego: Złotym Medalem i Champions Award czyli Grand Prix konkursu Brewing Industry International Awards. Tyskie powtórzyło sukces z 2002 roku, zdobywając raz jeszcze obie najwyższe nagrody. Konkurs Brewing Industry International Awards jest organizowany od 1886 r.

Inwestycje w moce produkcyjne
Roczne moce produkcyjne Kompanii Piwowarskiej wynoszą 12,5 mln hl. W 2005 r. wdrożono plan inwestycyjny o wartości 300 mln zł mający zwiększyć zdolności produkcyjne piwa. We wszystkich trzech browarach spółki (Tychy, Poznań i Białystok) trwa obecnie rozbudowa mocy produkcyjnych.