Komunikat PLUS BANK S.A. w sprawie incydentu dotyczącego nieuprawnionych działań przestępczych

W związku z mediowymi doniesieniami, dotyczącymi bezpieczeństwa danych pragniemy poinformować, że pieniądze klientów PlusBanku były i są bezpieczne. W pierwszym kwartale bieżącego roku doszło w PlusBanku do przestępczego ataku grupy hackerów, który został wykryty i zablokowany.

Bank po zidentyfikowaniu sposobu działania przestępców niezwłocznie podjął czynności zaradcze zmierzające do wzmocnienia systemów bezpieczeństwa. Dalsze próby cyberataku zostały udaremnione. Żaden z klientów Banku nie poniósł uszczerbku finansowego. W toku działań prewencyjnych wszystkim klientom Banku dokonano wymiany haseł do systemu bankowości elektronicznej plusbank24.

Sprawa, o której donoszą media jest wydarzeniem historycznym, atak miał miejsce kilka miesięcy temu, a reakcja Banku była natychmiastowa: systemy zostały wzmocnione i dodatkowo zabezpieczone. W obliczu zdecydowanego oporu PlusBanku, przestępcy przyjęli obecnie metodę szantażu, polegającą na próbie wymuszenia od Banku kwot pieniężnych w zamian za nierozpowszechnianie w mediach informacji o incydencie. PlusBank stoi na stanowisku, że bezpieczeństwo klientów i reputacja Banku stanowią najwyższy priorytet, dlatego też z osobami jawnie łamiącymi porządek prawny, których działania
wymierzone są przeciwko Bankowi i jego klientom, nie prowadzi żadnych negocjacji.

Bank na bieżąco współpracuje z organami ścigania, które od samego początku zajmują się wykryciem i ujęciem przestępców. Ścisła współpraca prowadzona jest również z Komisją Nadzoru Finansowego oraz Związkiem Banków Polskich. Jesteśmy przekonani, że twarda postawa Banku, a także wzmocnienie systemów bezpieczeństwa w dziedzinie prewencji związanej z bezpieczeństwem teleinformatycznym, działania Prokuratury i Policji oraz pozostałych instytucji, zaprowadzi przestępców w niedługiej perspektywie przed wymiar sprawiedliwości. Chcemy po raz kolejny zapewnić, że środki naszych klientów
zdeponowane na rachunkach, lokatach zawsze były i są w pełni bezpieczne, a także że mogą oni bezpiecznie korzystać ze wszystkich usług Banku. Klienci PlusBanku zawsze mają możliwość kontaktu z Bankiem, między innymi z Centrum Obsługi Klienta i Oddziałami Banku.