Konferencja jako nowoczesny marketing dla nowoczesnej firmy

Wypowiedź Justyny Piesiewicz PR & Conference Manager IDC Poland.: W dziesięciu miastach Europy Centralnej, Istambule i Tel-Avivie liczba uczestników dwukrotnie zwiększyła się w odniesieniu do zeszłorocznych edycji konferencji. Ponadto, pięć miast, które po raz pierwszy znalazły się w harmonogramie imprez, tj.: Kijów, Belgrad, Tel-Aviv, Istambuł oraz Ryga przyciągnęło większą rzeszę uczestników niż miało to miejsce podczas pierwszego cyklu IDC CEMA. Konferencje odbywały się wówczas w sześciu miastach Europy Środkowo-Wschodniej.

Tendencja ta utrzymana jest dzięki sprawnej oraz stojącej na światowym poziomie organizacji imprez. Drugim czynnikiem jest rozwój regionu, który po wejściu nowych krajów do UE rozwija się niezwykle dynamicznie. Po otwarciu granic, takie segmenty jak eksport towarów czy usług stanęły przed dużą szansą. Niezwykle dynamicznym oraz prężnie rozwijającym się segmentem stały się Małe i Średnie przedsiębiorstwa. Biorąc za kryterium wielkość przedsiębiorstwa, w 2004 roku na małe firmy (zatrudniające mniej niż 100 pracowników) przypadło 38 proc. inwestycji IT – głównie zakup oprogramowania, usług IT, pecetów i sprzętu sieciowego. Warto podkreślić, że to właśnie na pozyskanie sprzętu małe firmy przeznaczyły ponad połowę swoich budżetów. Wpływ sektora MSP na narodowe gospodarki zależy od regionu. Spośród ośmiu państw objętych badaniami IDC, Polska może się pochwalić największą liczbą małych i średnich przedsiębiorstw, zarówno w ujęciu bezwzględnym, jak i w przeliczeniu na jednego mieszkańca. Te firmy stanowią w naszym kraju kręgosłup gospodarki. Podobnie jest na Węgrzech, Słowacji, a zwłaszcza w Słowenii. Na drugim biegunie znajduje się zaś Chorwacja i Rumunia, gdzie wciąż motorem napędowym są wielkie przedsiębiorstwa.

IDC przewiduje, że w najbliższych latach dynamika wydatków na technologie IT wśród małych i średnich firm będzie większa od średniej dla wszystkich przedsiębiorstw. W tej dziedzinie wiodącą rolę odgrywały będą małe firmy i organizacje, które świadczą usługi finansowe – odpowiednio 12,6 proc. i 12,4 proc. w rocznym ujęciu wzrostu wydatków w IT. Gorącym rynkiem będą także służba zdrowia i instytucje rządowe, które dzięki krajowym i unijnym środkom będą w stanie ulepszyć przestarzałe systemy.

Wszystkie te czynniki przekładają się na zainteresowanie w regionie Europy Środkowo Wschodniej spotkań, których organizatorem jest IDC. Szerzenie i propagowanie idei rozwoju branży IT na całym świecie stało się nie tylko sprawą priorytetową dla IDC CEMA ale również swego rodzaju misją firmy. Jako firma badająca rynek oraz tendencje panujące w branży zależy nam na organizowaniu spotkań z największymi autorytetami dziedziny jakiej poświęcona jest każda konferencja. Na każdym naszym spotkaniu są specjalnie wyselekcjonowani specjaliści tak aby nie była to tylko okazja do wymiany poglądów oraz swobodnej dyskusji. Równie ważne jest dla nas podejście edukacyjne. Wymogi jakie stawia przed nami przyszłość branży IT uświadamiają nas o potrzebie ciągłego doskonalenia się. Musimy być wciąż na bieżąco aby dalej stać w szrankach w świetle konkurencji.

Przy organizacji Konferencji nie ma spraw, które są w większym lub mniejszym stopniu istotne, wszystkie elementy mają odzwierciedlenie w efekcie końcowym. Począwszy od ustalenia grupy docelowej czyli osób, na których obecności zależy nam w największym stopniu. Odpowiednie nagłośnienie problematyki, która będziemy poruszać zawsze przekłada się na zainteresowanie zarówno ze strony opinii publicznej jak i naszych klientów. Pozyskania odpowiednich partnerów ma duży wpływ na sukces każdego przedsięwzięcia. Ze względu na realizowanie celów staramy się docierać do opiniotwórczych firm na rynku, które wyznaczają kierunki i trendy w biznesie IT. Wszystkie te elementy składają się na efekt. Organizujemy najbardziej fachowe spotkania służące edukowaniu oraz propagowaniu najnowszych trendów w branży IT. – mówi Justyna Piesiewicz PR & Conference Manager IDC Poland.