Konferencja: Konkurencyjność polskiej żywności na świecie

Polska żywność jest konkurencyjna na unijnych rynkach. Świadczą o tym wyniki eksportowe i  finansowe przemysłu spożywczego. Jednak należy pamiętać, że ostra konkurencja w produkcji, przetwórstwie i handlu żywnością leży także poza Europą – na światowych rynkach. Na razie,nie musimy obawiać się bezpośredniego z nią starcia, ale już dziś powinniśmy wiedzieć co robić, aby w coraz bliższej przyszłości wyjść z tej konfrontacji zwycięsko. Jak utrzymać konkurencyjność?

Jaką strategię działania przyjąć dla całej branży żywnościowej w Polsce, także dla jej poszczególnych sektorów? Co tak naprawdę zagraża naszej konkurencyjności? – o tym będziemy dyskutować podczas konferencji.

Celem debaty będzie uświadomienie opinii publicznej, w tym decydentom, politykom, mediom, także samym producentom i przetwórcom żywności, czym grozi i skutkuje brak skoordynowanej polityki i strategii związanej z promocją żywności na świecie.

Bez skutecznej promocji trudno będzie utrzymać konkurencyjność.

Podczas konferencji uczestnicy dowiedzą się m.in:

– na temat Funduszy UE dla branży żywnościowej

– jaka jest strategia i polityka w sprawie promocji polskiej żywności

– jakie są rekomendacje dla Polski i polskich producentów żywności w kwestiach promocji żywności

– jak finansować strategię promocji polskiej żywności

– jak budować przewagę konkurencyjną

Do udziału w dyskusji zostali zaproszeni przedstawiciele rządu, resortu rolnictwa, agencji rządowych, posłowie, prezesi i właściciele czołowych firm branży spożywczej, przedstawiciele zarządów największych spółek w sektorze, inwestorzy, przedstawiciele banków obsługujących sektor, ekspertów oraz doradców zajmujących się problemami tej części rynku.

Udział w konferencji jest bezpłatny.