Koniec z żubrem – Pekao zmienia logo

Zamiast żubra, biało – czerwony znak grupy UniCredit. Jeden z największych banków w Polsce od dziś posługuje się nowym logo i barwami.

Zmiana wizerunku przygotowywana była na okazję mistrzostw Euro 2012, których Bank Pekao jest sponsorem. Do końca tygodnia zmianę wizerunku przejdą wszystkie duże oddziały Pekao w miastach – organizatorach meczów na Euro 2012. Bank zamierza do końca roku zmienić logo na połowie z tysiąca placówek banku oraz wszystkich bankomatach, zlokalizowanych poza oddziałami. Operacja zmiany wizerunku pochłonie w sumie 20 mln zł, z czego połowę w tym roku.

Nowe, logo ma na celu uzupełnienie obecnego wizerunku banku Pekao, kojarzonego przez klientów z zaufaniem, dojrzałością i tradycją. Według wyników badań przeprowadzonych przez bank, logo kojarzy się z nowoczesnością i dynamizmem. – Wierzymy, że odświeżenie naszego znaku przyczyni się do wzrostu wartości banku poprzez dalszą poprawę jego wizerunku jako instytucji solidnej i stabilnej, a dodatkowo innowacyjnej i jeszcze bardziej zorientowanej na klienta – skomentował Luigi Lovaglio, Prezes Zarządu Banku Pekao.

Komentuje dr Michał Kisiel, analityk obszaru Finanse osobiste Bankier.pl

Żegnamy ginący gatunek

Nowoczesna, dynamiczna, patrząca w przyszłość – z takimi hasłami chce się dziś kojarzyć każda instytucja finansowa. Rebranding PZU SA, a teraz Banku Pekao SA to ostatnie przykłady świadczące o tym, że odwoływanie się do tradycji traktowane jest jako zbędny balast. Żubr, symbol spokoju i równowagi, ustępuje miejsca abstrakcyjnemu znakowi nawiązującemu do modnych trendów. Pojawianie się efektów pseudo-trójwymiarowych i gradientów, niegdyś uznawane za niedopuszczalne w logotypach, dziś już nikogo nie dziwi. Nawet trzymający się starego znaku PKO BP zdecydował się użyć tego chwytu, odświeżając w zeszłym roku swój wizerunek.

Czy spore wydatki na nową identyfikację wizualną zaprocentują? Sceptycy zawsze będą podważać sens takich operacji. Warto jednak pamiętać, że nowe szaty banku powinny oddziaływać raczej na naszą podświadomość, mają przekazywać podprogowy komunikat – to już nie ten sam bank, to nowa jakość. Klienci zapewne szybko przyzwyczają się do tej nowości, tak jak przywiązali się do wprowadzonego stosunkowo niedawno, bo w latach 90-tych żubra.

Źródło: Bankier.pl