W głosowaniu, które trwało miesiąc, udział wzięło ponad 10 tysięcy osób z całej Europy.
W Polsce Rasta uzyskał 6 608 punktów. Niewiele mniej, bo 6 334 punktów zebrał Rapper, a na trzecim miejscu – z 5 008 punktami – znalazł się Rock Band. Rasta okazał się zwycięzcą we wszystkich krajach Europy. W Wielkiej Brytanii zdobył on 53 000 punktów, we Francji – 13 370, Niemczech – 6 932, Włoszech – 6 400, Holandii – 960, a w Hiszpanii – 2 730.
Konkurs pozwolił fanom muzyki w całej Europie głosować na ich ulubioną dźwiękową postać „Sonika”. W ten sposób firma AIWA chciała dowiedzieć się, czego słuchają młodzi ludzie. Śpiewające głowy, występujące w reklamówkach AIWA, reprezentują 10 różnych stylów muzycznych, które powinny zaspokoić każdy gust. Wszystkie kawałki – od rocka do rapu, od opery do popu, a nawet country i western – nadawane są na kanale MTV w całej Europie.
Głosy, oddane w konkursie, zostały zarejestrowane na stronie www.aiwa.com. Internauci, odwiedzający stronę, proszeni byli o ocenę każdego “Sonika” w skali od 0 do 10 punktów. Każdy głosujący w konkursie został automatycznie wciągnięty na listę osób, które wezmą udział w losowaniu wspaniałych muzycznych nagród oraz gadżetów AIWA. Nazwisko zwycięzcy losowania poznamy 17 listopada. Otrzyma on nagrodę w postaci zaproszenia na mega imprezę MTV, podczas której AIWA świętować będzie początek nowej kampanii marketingowej. Być może szczęśliwcem okaże się Polak?
AIWA lansowała ten konkurs, by dać młodym Europejczykom okazję do zaprezentowania swoich upodobań – i wszystko to dzięki kolekcji nowych “Soników”!