Stowarzyszenie Prasy Firmowej organizuje III edycję konkursu Szpalty Roku. Do 26 kwietnia (poniedziałek) nadsyłać można zgłoszenia. Specjalistyczna konferencja poświęcona custom publishing oraz gala wręczenia nagród dla najlepszych tytułów odbędą się miesiąc później.
Szpalty Roku są konkursem, którego celem jest upowszechnianie wysokich standardów w mediach firmowych i konsumenckich (tzw. custom publishing) poprzez wyróżnienie najlepszych publikacji.
Wydawnictwa oceniać będą eksperci w dziedzinie projektowania prasowego, typografii, fotografii, infografiki, PR oraz dziennikarstwa. Przewodniczącym tegorocznego jury został Tomasz Raczek, znany krytyk i publicysta. Obok niego w jury zasiądą: Dariusz Ćwiklak, Joanna Delbar, Dominik Kaznowski, Jacek Piotrowski i Katarzyna Trzeszczkowska.
W konkursie mogą uczestniczyć tytuły opublikowane w okresie od 1 kwietnia 2009 do 31 marca 2010 roku. Organizatorzy przyjmują zgłoszenia do 26 kwietnia br. – Spodziewamy się, że jury będzie oceniać nie mniej niż sto różnorakich tytułów – mówi Urszula Radzińska, prezes Stowarzyszenia Prasy Firmowej.
Tradycyjnie wieczorną galę wręczenia Szpalt Roku poprzedzać będzie merytoryczna konferencja dotycząca marketingowych aspektów funkcjonowania custom publishing. W tym roku gościem specjalnym konferencji jest Julia Hutchison, Chief Operatinng Officer z brytyjskiego Association of Publishing Agencies Limited.
W poprzednich latach nagrody czyli Szpalty Roku wśród wydawców odbierali m.in: Aude, Concept Publishing, Direct Publishing Group oraz I Kropka, natomiast wśród przedsiębiorstw: Atlas, Biedronka, Kompania Piwowarska, MultiBank, Orlen i Unilever.
Stowarzyszenie Prasy Firmowej (SPF) jest organizacją zrzeszającą wydawców zajmujących się custom publishing. SPF powstało w 2007 roku i dziś liczy ponad 30 członków: firm, jak i osób związanych zawodowo z branżą custom publishing.
Patronami prasowymi Szpalt Roku są: portal PRoto.pl oraz miesięcznik Brief.
Źródło: Stowarzyszenie Prasy Firmowej