Konkurs „Sztuka cenniejsza niż złoto” rozstrzygnięty

Prestiżowe statuetki  konkursu „sztuka cenniejsza niż  złoto” są już w rękach laureatów! 26 listopada 2009, w Pałacu Prymasowskim  w Warszawie, odbyła się uroczysta Gala wręczenia nagród instytucjom sektora finansowego, które ze szczególnym zaangażowaniem oddają się promowaniu i wspieraniu kultury i sztuki w Polsce.

Konkurs, zorganizowany przez Fundację COMMITMENT TO EUROPE arts & business oraz Narodowy Bank Polski, skierowany jest do branży finansowej i ma na celu zidentyfikowanie, a następnie wyróżnienie przejawów partnerskiej współpracy sztuki i biznesu. Jego celem jest uhonorowanie nagrodami prezesa NBP tych instytucji finansowych, które najmądrzej wspierają rozwój kultury i sztuki w Polsce. Chodzi o promowanie działań o szczególnym znaczeniu, wytyczających nowe trendy we współdziałaniu instytucji kultury, sztuki i edukacji z biznesem. Narodowy Bank Polski ma ustawowe ograniczenia uniemożliwiające mu bezpośrednie sponsorowanie instytucji kulturalnych, dlatego poprzez taki konkurs chce zachęcać do tego inne instytucje finansowe.

 

Kameralna uroczystość wręczenia prestiżowych statuetek odbyła się 26 listopada w Pałacu Prymasowskim w Warszawie. Na galę licznie przybyli prezesi, dyrektorzy i menedżerowie instytucji finansowych, którzy w ogromnym napięciu oczekiwali na publiczne ogłoszenie werdyktu kapituły konkursu „Sztuka cenniejsza niż złoto”.  

 

W imieniu organizatorów zgromadzonych przywitali Prezes Narodowego Banku Polskiego –  Pan Sławomir Skrzypek oraz Agata Podczaska, Dyrektor Generalna Fundacji COMMITMENT TO EUROPE arts & business.

 

Słowo „narodowy“ w nazwie polskiego banku centralnego zobowiązuje nas do wspierania narodowej kultury, a Polska ma w tej dziedzinie naprawdę  wiele wspaniałych osiągnięć – mówił Sławomir Skrzypek podczas ceremonii wręczania nagród.

 

To dla nas duży zaszczyt móc współpracować przy projekcie z Narodowym Bankiem Polskim, który od lat podejmuje działania zmierzające do rozwijania zainteresowania polską kulturą, nauką i tradycją. –podkreśliła w swym wystąpieniu Agata Podczaska  – Zrozumienie celów oraz istoty projektu jest kluczowe dla jego powodzenia. Narodowy Bank Polski charakteryzuje się wysoką świadomością zakresie  znaczenia upowszechniania i ochrony kultury, dlatego też fakt zaangażowania tej instytucji w projekt ma dla nas ogromne znaczenie”.  

 

Laureatami konkursu zostali: 

 

W kategorii NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – PARTNERSTWO ARTS & BUSINESS


Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia S.A. oraz Akademia Sztuk Pięknych  w Gdańsku

za kilkuletnią  współpracę w ramach projektu „Artystyczna Podróż Hestii” przyczyniającą się do upowszechniania w środowisku biznesowym idei promocji młodych artystów na rynku sztuki. 

 

W kategorii NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – SPONSOR KULTURY 2009

Bank BPH S.A.

za konsekwentną  i spójną realizację koncepcji wspierania ambitnych przedsięwzięć kulturalnych, wytrwałość w działaniach przyczyniających się  do podnoszenia poziomu dostępności kultury oraz aktywne zaangażowanie w sponsorowane projekty. 

 

W kategorii NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – WYDARZENIE ROKU

Spektakl „Upiór w Operze” w Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie.

Sponsor:

TU Allianz Życie Polska S.A.  

 

W kategorii NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO – PROKULTURALNA POLITYKA WEWNĘTRZNA

LUKAS Bank S.A.

za adresowany do pracowników Banku program LUKultura –  wszechstronne przedsięwzięcie przyczyniające się nie tylko do aktywnej popularyzacji kultury, ale i integracji oraz edukacji pracowników w ramach krajowych i międzynarodowych struktur organizacji. 

 

W kategorii NAGRODA PREZESA NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO -INICJOWANIE DZIAŁAŃ PROKULTURALNYCH

ING Bank Śląski S.A.

za stworzenie Fundacji Sztuki Polskiej ING, dzięki której powstała i wciąż się wzbogaca wyjątkowa kolekcja polskiej sztuki współczesnej, przyczyniająca się do promocji twórczości artystów młodego pokolenia  w kraju i za granicą. 

 

Gali towarzyszył  występ artystyczny  bazujący na monodramie muzycznym  „Moja mama Janis”. Publiczność  z zachwytem oklaskiwała niespożytą energię odtwórczyni głównej roli  –  Jolanty Litwin-Sarzyńskiej oraz z sentymentem wsłuchiwała się w brzmienie utworów Janis Joplin. Po części oficjalnej, zaproszeni goście w kuluarach wymieniali wrażenia oraz szeroko dyskutowali rozwój partnerstwa arts & business w Polsce. 

Źródło: Fundacja CTE arts & business