Proces zmiany banku prowadzącego konta Inteligo przebiegł bardzo sprawnie i zakończył się pełnym powodzeniem, ustanawiając nowy standard w polskiej bankowości w obszarze łączenia baz klienckich i związanych z tym systemów i procedur.
Zmiana banku prowadzącego konta Inteligo jest wynikiem zakupu przedsięwzięcia Inteligo przez PKO Bank Polski. Dzięki tej transakcji konto Inteligo zyskało ogromny potencjał rozwojowy, a posiadacze kont wiele bezpośrednich korzyści.
Inteligo i Bank dołożyły wszelkich starań by proces zmiany banku prowadzącego konta przebiegł sprawnie i bez zakłóceń. Cała operacja została przeprowadzona w nocy z 31 października na 1 listopada i zakończyła się sukcesem nie przysparzając klientom żadnych problemów. Proces zmiany banku prowadzącego Konta Inteligo trwał niespełna 5 godzin, co stanowi niewątpliwie rekord przy tego typu operacji. W rezultacie klienci Inteligo już od wczesnych godzin porannych mogli bezproblemowo korzystać ze wszystkich serwisów, włącznie z m.in. poszerzoną siecią bankomatów i wpłatami w oddziałach PKO BP.
Obecnie każdy posiadacz konta Inteligo może bez prowizji wypłacać gotówkę we wszystkich bankomatach PKO BP (ponad 1600 urządzeń) oraz w sieci Euronet (około 400). Tym samym klienci Inteligo, jako jedyni, zyskują bezpłatny dostęp do największej sieci bankomatów w Polsce.
Ponadto, PKO Bank Polski udostępnił możliwość darmowych wpłat na konta Inteligo w każdej placówce banku, (około 6000), co w szczególności ułatwi obrót gotówkowy osobom prowadzącym działalność gospodarczą. Kolejnym udogodnieniem dla klientów Inteligo są darmowe przelewy pomiędzy kontami Inteligo, a innymi rachunkami prowadzonymi przez PKO Bank Polski.
Istotne jest to, iż pomimo zmiany banku prowadzącego konta Inteligo, nie zmieniają się warunki umowy rachunku bankowego, oprocentowanie środków na rachunkach oraz drogi dostępu do konta (serwisy: telefoniczny, WWW, WAP i SMS). Klienci będą obsługiwani przez ten sam, co dotychczas Zespół Obsługi Konta Inteligo.
Zmianie ulega natomiast 10 pierwszych cyfr numeru rachunków. Dotychczasowe cyfry: 11 2090 1024 zostają zastąpione przez nowe: 50 1020 5558. Pozostałe cyfry numeru rachunków nie zmieniają się. W konsekwencji od 1 listopada 2002 na wszystkich przelewach wychodzących (zlecanych przez posiadaczy kont Inteligo) figuruje nowy numer. Wszystkie przelewy przychodzące (kierowane na konto Inteligo) mogą być adresowane na nowy lub dotychczasowy numer jeszcze przez 6 miesięcy, czyli do końca kwietnia 2003 r.
W serwisie telefonicznym i WWW zainstalowano nową funkcjonalność, dzięki której klient ma możliwość wyrażenia zgody na przejęcie przez PKO Bank Polski S.A. zobowiązań wynikających z umów zawartych przez klienta z Bankgesellschaft Berlin (Polska) S.A.
PKO Bank Polski jest uznawany za najbardziej bezpieczny bank i zasłużenie cieszy się największym zaufaniem wśród klientów, co oznacza stabilną podstawę do dalszego rozwoju konta Inteligo. Dlatego bezpłatny dostęp do bankomatów, darmowe przelewy i wpłaty do dopiero początek zmian. Już wkrótce oferta konta Inteligo zostanie poszerzona o atrakcyjne produkty depozytowe, inwestycyjne oraz kredytowe zarówno dla klientów indywidualnych jak i małych i średnich przedsiębiorstw.