Nowy bank na polskim rynku. BFF wprowadza markę Facto

Wkrótce na polskim rynku zadebiutuje marka Facto należąca do BFF Banking Group. Na zagranicznych rynkach oferuje bezpłatny rachunek oszczędnościowy dostępny online.

Dziennikarze piszący o finansach dostali zaproszenie na spotkanie prasowe poświęcone otwarciu oddziału bankowego w Polsce przez włoską grupę BFF Banking Group (Banca Farmafactoring). Z zaproszenia wynika, że Włosi chcą wprowadzić na polski rynek produkt depozytowy dostępny online. Prawdopodobnie chodzi o Konto Facto, rachunek służący do oszczędzania. Taki produkt pojawił się bowiem na innych rynkach, na które weszła grupa BFF.

BFF Banking Group posiada licencję bankową od 2013 roku. Specjalizuje się w dziedzinie zarządzania należnościami oraz rozwiązaniach finansowych dla służby zdrowia i administracji publicznej. Na polskim rynku grupa jest obecna od 2016 roku, kiedy przejęła łódzką spółkę Magellan (następnie wycofując ją z giełdy). W 2014 roku na włoskim rynku uruchomiła depozytowe Konto Facto i rozpoczęła działalność transgraniczną w kierunku Portugalii. Dwa lata później Cuenta Facto zostało wprowadzone na rynek hiszpański i niemiecki. W 2018 r. grupa otworzyła w Łodzi nowe centrum operacyjne na region. Zatrudniała wówczas 160 osób i planowała zatrudnić kolejne 20.

Na włoskim, hiszpańskim i niemieckim rynku grupa oferuje bezpłatny rachunek depozytowy Konto Facto. We Włoszech oprocentowany jest na poziomie 1,1 proc., a w Hiszpanii objęty jest stawkę 1,31 proc. Minimalna kwota do zdeponowania to 5 tys. euro.

Na pierwszy rzut oka wygląda na to, że nowy bank będzie się specjalizował w oszczędnościach. Na naszym rynku w podobny sposób działa już BGŻOptima i estoński Inbank. Ta druga marka działa na zasadzie paszportu europejskiego, a depozyty przez nią oferowane objęte są gwarancjami estońskiego odpowiednika naszego BFG – instytucji Tagatisfond.