Od teraz zarówno klienci indywidualni, jak i firmy (JDG) mogą założyć w Nest Banku konto w 10 minut – bez zbędnych formalności, korzystając z selfie jako formy weryfikacji. Nest zapowiada, że to dopiero początek rewolucyjnych zmian i pierwszy krok na drodze do najbardziej intuicyjnego procesu powitania klienta w banku.
Konto na selfie to kolejne udogodnienie od Nest Banku dla tych, którzy wolą załatwiać bankowe formalności z domowej kanapy. Niezależnie, czy konto zakłada klient indywidualny, czy przedsiębiorca (prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą) – wszystko dzieje się za pomocą smartfonu. W złożeniu wniosku pomaga także technologia OCR (rozpoznawanie znaków w pliku graficznym). Dzięki niej rozpoznawane są niezbędne dane z dowodu osobistego. Cześć danych jest też pobierana z baz zewnętrznych, dzięki temu podstawiają się automatycznie. Czas składania wniosku jest więc o wiele krótszy i prostszy.
Jak otworzyć konto na selfie w Nest Banku?
Od teraz, aby otworzyć konto w Nest wystarczy:
1. Pobrać aplikację Nest Banku
2. Wybrać rodzaj konta (firmowe lub osobiste)
3. Zrobić zdjęcie dowodu osobistego
4. Nagrać wideo selfie (kilka gestów)
5. Uzupełnić brakujące dane
6. Zatwierdzić wniosek, poczekać na potwierdzenie i gotowe!
Cały proces zajmuje ok. 10 minut. Konto założone za pomocą selfie jest od razu w pełni funkcjonalne. Działa tak samo jak konto utworzone w placówce banku i można z niego korzystać od razu.
Pierwszy krok większej rewolucji
Konto na selfie to część większej rewolucji w bankowości online Nest Banku.
– Cyfrowa ścieżka klienta to jeden z naszych głównych projektów. A konto otwierane na selfie to początek większych zmian w naszej bankowości. W dalszym etapie zabierzemy się za uproszczenie aplikacji. Chcemy usprawnić proces korzystania z bankowości tak, aby zminimalizować ręczne wpisywanie danych. Ma być intuicyjnie, szybko, bez zbędnych kroków. Opracowaliśmy ścieżkę pierwszych stu dni klienta w banku, dzięki czemu wiemy, jakie ma oczekiwania. Na ich podstawie przygotowujemy wszystkie funkcjonalności, które będziemy wdrażać etapami. Ten cykl zmian prowadzi nas do jednego celu: najprostszego powitania klienta w banku i najwygodniejszej bankowości – Łukasz Gajewski, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej z Nest Banku.
Jest to także kolejna funkcjonalność Nesta wdrożona w publicznej chmurze obliczeniowej. Dzięki zastosowaniu chmury rozwiązania bankowe powstają szybciej, taniej i są jeszcze bezpieczniejsze. Nest zapowiada, że w najbliższych latach większość projektów będzie realizował właśnie w technologii chmurowej.
Źródło: Nest Bank