Konto to tu, to tam

Wyniki badania „Klienci banków w Polsce” przeprowadzonego między styczniem 2004 r. a lutym 2005 r. przez MillwardBrown-SMG/KRC świadczą o dość niewielkim zróżnicowaniu lojalności klientów w poszczególnych bankach. Pod tym względem wyróżniają się banki spółdzielcze o bardzo stabilnej klienteli. Relatywnie bardziej lojalną klientelą mogą się także poszczycić oba giganty polskiej bankowości detalicznej – PKO BP i Pekao SA. Spośród badanych banków, mniej stosunkowo lojalnych klientów mają banki Millennium, BGŻ oraz Bank Zachodni WBK. Przez lojalnych klientów banków autorzy badania rozumieli te osoby, które już posiadają konto osobiste i w żaden sposób nie rozważają założenia nowego rachunku w innym banku.

Wyniki świadczą o negatywnym wpływie kompetencji w zakresie usług bankowych na lojalność: osoby bardziej zaangażowane w korzystanie z konta osobistego, korzystające z większej ilości usług świadczonych w ramach konta, są mniej skłonne do lojalności – są one bardziej otwarte na zmiany – pisze „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Znaczący wpływ na lojalność ma także wiek. Ludzie starsi mają silniejszą skłonność do trzymania się banku. Ludzie młodsi wykazują się większą otwartością na oferty innych banków.

Duże znaczenie dla lojalności ma także status zawodowy. Wyróżniają się pod tym względem dyrektorzy, którzy wykazują się chyba największą otwartością na oferty innych banków.